Pētījums: piektdaļa Latvijas iedzīvotāju aptiekas precēm pēdējā mēnešalaikā tērējuši līdz pat 50 Ls

Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs pēdējo triju mēnešu laikā aptiekas preču iegādei tērējis vairāk naudas nekā ierasts, bet pēdējā mēneša laikā katrs piektais pirkumiem aptiekā atvēlējis līdz pat 50 latiem, liecina aptieku tīkla "EUROAPTIEKA" jaunākais pētījums.

72% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pēdējā mēneša laikā ir iegādājušies aptiekas preces (medikamentus, vitamīnus, uztura bagātinātājus, higiēnas preces utt.), no tiem 45% respondentu tērējuši līdz 20 latiem, 20% jeb piektajai daļai tēriņi bijuši robežās no 20 līdz 50 latiem, savukārt 3% pirkumiem aptiekā atvēlējuši vairāk nekā 50 latu mēnesī.

Latvijā aptiekās iepērkas vairāk Zemgalē un Vidzemē, bet mazāk - Latgalē un Kurzemē. Sievietes aptiekas preces iegādājas vairāk nekā vīrieši un jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem, liecina pētījums.

Farmaceite un aptiekas "EUROAPTIEKA" vadītāja Ilva Leimane skaidro, ka medikamentu iegādes palielināšanās ir saistīta ar sezonai raksturīgajām saslimšanām – gripas epidēmiju, dažādām augšējo elpceļu infekcijām, kā arī akūtu slimību saasināšanos. Viņa pastāstīja, ka pēdējos mēnešos visplašāk cilvēki iegādājās līdzekļus imūnās sistēmas stiprināšanai, pretsaukstēšanās līdzekļus, kā arī pretgripas un antibakteriālos līdzekļus.

"Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktie pētījumi rāda, ka vairāk nekā trešajai daļai iedzīvotāju izdevumi par veselības aprūpi pēdējos pāris gados ir pieauguši un tā ir otra visstraujāk augošo izdevumu kategorija pēc izdevumiem par pārtiku. No Latvijas Centrālās Statistikas pārvaldes datiem izriet, ka veselības aprūpes izdevumi veido apmēram 6% no mājsaimniecību kopējiem izdevumiem", stāsta Adriāna Kauliņa Swedbank Privātpersonu finanšu institūta direktore.

Ņemot vērā saslimšanu sezonālo raksturu un neparedzamo dabu, A.Kauliņa uzskata, ka veselības aprūpes un medikamentu izdevumu finansēšanai būtu prātīgi laicīgi veidot uzkrājumu "drošības spilvenu".

Lai mājsaimniecībām palīdzētu samazināt tēriņus aptiekas preču iegādei, pirms trim gadiem "EUROAPTIEKA" ieviesa lojalitātes programmu "Medus karte".

Šīs kartes izdevīgos nosacījumus atzinīgi ir novērtējuši vairāk nekā 300 000 karšu lietotāju. Pēdējo trīs mēnešu laikā, lai samazinātu aptiekas preču iegādes tēriņus, iedzīvotāji ir aktīvi izmantojuši "Medus kartes" uzkrājumu. Kopumā apmaksai izlietoti 286 580 latu.

Iepērkoties ikvienā "EUROAPTIEKA" tirdzniecības vietā, "Medus kartē" veidojas uzkrājums, ar ko nākamajā iepirkšanās reizē var norēķināties līdz pat 50% apmērā no pirkuma vērtības (izņēmums ir recepšu medikamenti un akcijas preces).

Pētījumu "Snapshots" no 11. līdz 18.martam pēc "EUROAPTIEKA" pasūtījuma veica kompānija "Omnicom Media Group", aptaujājot 935 cilvēkus visos Latvijas reģionos.

Pašlaik Latvijā darbojas 45 aptiekas ar "EUROAPTIEKA" zīmolu. Latvijā uzņēmums veiksmīgi darbojas vairāk nekā 11 gadu un aizņem aptuveni 10% Latvijas medikamentu mazumtirdzniecības tirgus daļu. SIA "EUROAPTIEKA" ietilpst starptautiska uzņēmuma UAB "EUROAPOTHECA" sastāvā, kas pašlaik strādā Polijā, Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Dagnija Veidemane
SIA "EUROAPTIEKA"
Pārdošanas un mārketinga vadītāja
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli