57% aptaujāto iepirkšanos kopā ar bērniem pielīdzina bezmaksas treniņam pedagoģijā un psiholoģijā

Vairāk nekā puse jeb 57% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju – vecāku iepirkšanos lielveikalā kopā ar mazu bērnu pielīdzina bezmaksas treniņam pedagoģijā un psiholoģijā, liecina interneta lielveikala "e-maxima.lv" veiktās aptaujas rezultāti.

Tajā pašā laikā vairāk nekā katrs desmitais jeb 12% respondentu to dēvē par cīņu ar vējdzirnavām, savukārt 7% norādījuši, ka iepirkšanās ar atvasēm ir kā viena no Džeimsa Bonda grūtajām misijām.

Lai izvairītos no šādiem "bezmaksas treniņiem", iepērkoties kopā ar bērniem, 38% respondentu apsver iespēju iepirkties interneta lielveikalā.

Kā lielāko problēmu, kas rada grūtības, iepērkoties kopā ar bērniem, 43% respondentu min bērnu niķus un slikto uzvedību, bet 40% norādījuši uz uzstājību, lai tiktu nopirkts kāds našķis.

Katrs piektais no aptaujātajiem vecākiem atklājis, ka bērnu nekontrolējamo iegribu dēļ nereti ir nācies doties prom no veikala, kaut arī nav pagūts sarūpēt visu nepieciešamo.

Katrs ceturtais (25%) aptaujas dalībnieks pamanījis sava bērna centienus allaž paslepus ielikt iepirkumu grozā kādu sev tīkamu preci, kas nereti pie kases mēdz radīt nepatīkamus brīžus vecākiem.

Kā noskaidrots "e-maxima.lv" veiktajā aptaujā, visbiežāk bērni starp vecāku pirkumiem mēdz paslēpt konfektes (31%), rotaļu automašīnas (16%) un čipsu paciņas (13%). Tāpat vairāki aptaujātie vecāki kā neplānoto pirkumu nosaukuši biezpiena sieriņu "Kārums", mazās sulas paciņas, "Kinder Surprise" šokolādes olas, sausās zupiņas un jogurtu.

Neskatoties uz to, ka lielākā daļa aptaujāto iepirkšanos ar bērniem atzinuši par visnotaļ sarežģītu procesu, reizēm mazās atvases lielveikalā rada situācijas, par kurām var pasmieties.

Aptaujātie minējuši dažādus kuriozus atgadījumus, piemēram, paslēpju spēlēšanu veikalā, skaļu dziedāšanu, dejošanu un plauktu pārkārtošanu, jo bērniem šķiet, ka iepriekšējais izkārtojums nav bijis pareizs.

Savukārt cits mazais palaidnis pamanījies izslēgt lielveikalā ledusskapi, - labi gan, ka mamma to bija pamanījusi un produktiem kaitējums netika nodarīts. Mazās dāmas mēdz arī pazust no vecāku redzesloka un radīt ne vienu vien sirmu matu, ieejot pielaikošanas kabīnēs paspoguļoties.

Savukārt vairākiem respondentiem gadījies uzklausīt bērna viedokli, ka kāda prece ir pārāk dārga un bez tās var iztikt – labāk nopirkt lētākas konfektes. Kāds bērns, ieraugot plauktā "Angry Birds" rotaļlietas, centies pārvērsties par dusmīgo putnu, lai tikai iegūtu kāroto mantu, kāds cits mājdzīvnieku barības nodaļā sācis tēlot kaķi. Bet kāds mazs puika pamanījis tukšu kasieres krēslu, pamanījies atrauties no mammas rokas un ierāpies krēslā – gribējis būt pārdevējs.

"Lielai daļai iedzīvotāju iepirkšanās ar bērniem neliekas nekas īpašs, vēl jo vairāk – viņi uzskata, ka bērni uz veikalu ir jāņem līdzi un jāmāca iepirkšanās kultūra - to atbalstām arī mēs. Tomēr, kā atklājies aptaujā, īpaši jaunajiem vecākiem iepirkšanās kopā ar mazuli ir liels izturības pārbaudījums, tāpēc aizvien biežāk veikalu apmeklē bez bērniem vai pasūta preces interneta veikalā, kas, protams, ir gan laika ekonomija, gan, kā liecina aptauja, lieku satraukumu mazināšana," stāsta "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš.

Nereti kuriozi rodas arī, mazos bērnus iesēdinot iepirkumu ratiņos. Kāda mamma stāsta: "Meitiņa, kamēr iepirkos, iepirkuma ratos aizmiga.

Pie kases viņa pamodās un, kad gājām ārā no veikala, satraukta teica: "Mammīt, es esmu iepirkuma ratiņos, Tu mani nopirki?" Atbildēju apstiprinoši, uz to viņa: "Bet kāpēc tad tantei neiedevi naudu? Tagad atnāks policista onkulis un Tevi sabārs!"" Bet citas mammas stāsts ir šāds: "Vēlu vakarā ar vīru iebraucām veikalā, mazulis bija aizmidzis auto sēdeklī, tāpēc viņu guļošu ieliku iepirkumu ratiņos. Bērns izskatījās kā lelle, un citi apmeklētāji jautāja, cik maksā tāds pirkums."

44% aptaujas dalībnieku norādījuši, ka, dodoties uz lielveikalu, vienmēr ņem līdzi savus bērnus, savukārt 46% aptaujāto vecāku atzinuši, ka iespēju robežās cenšas bērnus atstāt kāda cita uzraudzībā mājās. 41% aptaujāto uzskata, ka iepirkties bez bērniem būtu daudz ērtāk, savukārt 7% norādījuši, ka viņiem nekas nespēj traucēt iepirkšanos.

Atbildot uz jautājumu par iepirkšanās biežumu, 41% aptaujāto norādījuši, ka lielveikalu apmeklē 2-3 reizes nedēļā, katrs ceturtais atzinis, ka iepērkas 4-5 reizes nedēļā, savukārt 11% respondentu atklājuši, ka iepērkas katru dienu. Teju puse (49%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vienā iepirkšanās laikā pavada aptuveni 30 minūtes, bet 12% sev tīkamākās preces lielveikalā izvēlas aptuveni stundu.

"e-maxima.lv" iedzīvotāju aptauja veikta no 14.janvāra līdz 18.janvārim, un tajā piedalījušies 1107 respondenti.

Pirmais Latvijas interneta lielveikals http://www.e-maxima.lv darbu uzsāka pagājušā gada martā, un tas Rīgas un tās apkaimes iedzīvotājiem piedāvā visplašāko pārtikas, pirmās nepieciešamības rūpniecības un saimniecības preču sortimentu.

www.maxima.l

Liene Upīte

P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli