Kaspersky Lab jaunākais vecāku kontroles pārskats atspoguļo bērnu šīsvasaras darbības tiešsaistē

2018. gada 4. septembrī
Kaspersky Lab jaunākais pārskats iepazīstina ar bērnu darbībām tiešsaistē vasaras brīvlaikā visā pasaulē, pamatojoties uz uzņēmuma vecāku kontroles moduļu statistiku. Pētījumā ir atklāts, ko bērni skatījās, klausījās, pirka un meklēja internetā, kad negāja skolā.

Pārskatā ir sniegta anonimizēta statistika par vietnēm, kas apmeklētas no Windows un Mac datoriem, un meklēšanas darbībām Windows, Mac, Android un iOS ierīcēs no 2018. gada jūnija līdz augusta vidum. Statistika ir ņemta no Kaspersky Lab labākajiem risinājumiem ar ieslēgtu vecāku kontroles moduli un savrupā pakalpojuma Kaspersky Safe Kids, kas tiek instalēts, lai aizsargātu bērnus tiešsaistē.

Šovasar bērni labprātāk skatījās videosaturu un klausījās mūziku nekā pavadīja laiku sociālajos tīklos. Pētījumā konstatēts, ka bērni pavadīja vairāk laika YouTube, it īpaši pastiprināti interesējoties par emuāristu PewDiePie. Turklāt bērni pavadīja laiku, skatoties neskaitāmus televīzijas seriālus Netflix, bet mazāki bērni deva priekšroku kanāliem Nickelodeon, Cartoon Network un Disney, kā arī animācijas filmām par Sūkļbobu Kvadrātbiksi.

Lai klausītos mūziku, bērni izmantoja straumēšanas pakalpojumus, piemēram, Spotify, Soundcloud un iTunes, un vispopulārākais žanrs bija reps. Šovasar savā automobilī tika nošauts slavenais reperis XXXTentacion, tāpēc pastiprinājās informācijas meklēšana par viņa nāvi, kam sekoja viņa mūzikas atskaņošanas pieaugums, turklāt bērni klausījās XXXTentacion vairāk nekā citus māksliniekus.

Bērni ir sākuši biežāk apmeklēt ziņu vietnes, tostarp BBC, CNN un BuzzFeed. Viņi arī veltīja laiku, lai sekotu līdzi 2018. gada FIFA pasaules kausa izcīņas jaunumiem un rezultātiem. Tāpat populāras bija tiešsaistes spēles, un bērni visā pasaulē deva priekšroku Fortnite, kas, apsteigusi PUBG, tagad ir vispopulārākā.

Bērni šovasar interesējās arī par apģērbiem un mobilajām ierīcēm. No interneta veikaliem bērni izvēlas apmeklēt eBay, Amazon, AliExpress, ASOS un H & M. Vispopulārākie zīmoli ir Nike, Adidas, Supreme, Gucci un Vans. No mobilajām ierīcēm bērni visbiežāk izrādīja interesi par iPhone un Samsung Galaxy.

Jāteic, ka līdztekus spēlēm, video un mūzikai bērni bieži meklēja arī pieaugušajiem domātas vietnes, tomēr, ja viņu vecāki ir bloķējuši šādas vietnes (piemēram, ar Kaspersky Lab izstrādājumu), tad bērnu mēģinājumi apmeklēt šīs vietnes bija nesekmīgi.

Šovasar bērnu vidū bija vērojamas arī bažas par konfidencialitāti tiešsaistē — viņi internetā aktīvi meklēja meklētājprogrammu DuckDuckGo un vaicāja par virtuālajiem privātajiem tīkliem. Šī ir pirmā reize kopš datu reģistrācijas sākuma, kad Kaspersky Lab ziņo par bērnu intereses pieaugumu par šo tematu.

«Mūsu iegūtie statistikas dati liecina par bērnu un pusaudžu pašreizējām interesēm visā pasaulē, tāpēc mēs iesakām izmantot vecāku kontroles līdzekļus ne vien lai bloķētu potenciāli bīstamu saturu, bet arī palīdzētu vecākiem būt informētiem par savu bērnu interesēm un aizraušanos. Daudzas, tostarp Kaspersky Lab, programmatūras ļauj vecākiem skatīt pārskatus par savu bērnu darbībām tiešsaistē. Protams, šādos pārskatos nav izpausta nekāda personiskā informācija. Mūsuprāt, vecāku informētība par to, ko viņu bērni dara internetā, uzlabo attiecības ģimenē, jo veicina atklātu dialogu un ļauj izvairīties no nopietniem bērnu apdraudējumiem, piemēram, sekstinga un iebiedēšanas,» sacīja Kaspersky Lab tīmekļa satura analīzes eksperte Anna Larkina.

Mājas lietotājiem domātajos risinājumos Kaspersky Total Security un Kaspersky Internet Security ir ietverts vecāku kontroles modulis, kas palīdz pieaugušajiem aizsargāt bērnus no apdraudējumiem internetā un bloķē vietnes vai lietotnes ar nepiemērotu saturu. Savukārt risinājums Kaspersky Safe Kids ļauj vecākiem visās, tostarp mobilajās, ierīcēs uzraudzīt, ko bērni dara, skatās vai meklē internetā un piedāvā noderīgus padomus, kā palīdzēt bērniem droši rīkoties tiešsaistē.

Lai skatītu visu pārskatu, lūdzu, apmeklējiet https://securelist.com/kids-summer-threats.

Par Kaspersky Lab

Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas jau 20 gadus strādā informācijas drošības jomā. Dziļas speciālās zināšanas un uzņēmuma divdesmit gadu pieredze veido pamatu aizsardzības risinājumiem un pakalpojumiem, kas nodrošina uzņēmumu, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valsts iestāžu un mājas lietotāju drošību visā pasaulē. Kaspersky Lab plašais piedāvājumu klāsts ietver progresīvus izstrādājumus galiekārtu aizsardzībai, kā arī vairākus specializētos risinājumus un pakalpojumus cīņai ar sarežģītiem un nepārtraukti evolucionējošiem kiberdraudiem. Kaspersky Lab tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju un 270 tūkstošus korporatīvo klientu, palīdzot saglabāt tiem svarīgo.

Papildu informācija

www.kaspersky.com

Papildu informācija par risinājumiem Latvijā ir pieejama izplatītāja vietnē kaspersky.lv.

Kaspersky Lab
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  jumts  Аренда автобусов в Мюнхене  vannu restaurācija