Rīga iekaro starptautisku atpazīstamību tehnoloģiju vidē


foto;www.ethos.lv
Pirms divām nedēļām Rīgā notikušajā konferencē TechChill norisinājās vairāk kā 700 individuālu tikšanos starp reģiona jaunuzņēmumiem un starptautiskiem investoriem, kas ir pirmais solis uz nopietnām investīcijām Latvijas jaunuzņēmumos. Organizatori uzsver, ka tieši šīs tikšanās ir būtiskākais pierādījums milzīgajai interesei par Latvijā radītām idejām un praktisks signāls par Latvijas nākotnes veiksmes stāstu radīšanu.

Konference kopumā pulcēja nepilnus divus tūkstošus apmeklētāju no vairāk kā četrdesmit valstīm. To skaitā Rīgā pulcējās 110 starptautisku investoru, biznesa eņģeļu un akseleratoru, simtiem pieredzējušu uzņēmēju un mentoru, kā arī aptuveni 450 jaunuzņēmumu pārstāvju no Baltijas reģiona. Arī tiešraidē LMT Straume konferences saturu vēroja vairāk nekā 10 000 skatītāju.

Pateicoties TechChill, Rīga ir iekarojusi uzmanību arī starptautiskajos medijos, kuri Rīgā ieradās no visas pasaules. Mediji raksta gan par Latvijas startup likumu un labvēlīgo ekosistēmu, gan arī par daudzsološiem jaunuzņēmumiem no šī reģiona. Gan investoru klātbūtne, gan starptautisko mediju uzmanība ir tieši tie faktori, kas visvairāk palīdz Latvijas jaunuzņēmumiem. “Šobrīd pavisam droši varam teikt, ka TechChill ir piegādājis līdz šim spēcīgāko platformu un tikšanās vietu, kādu Baltija ir piedzīvojusi. Ar pārliecību varam sevi saukt par reģionālu notikumu. Uz trim paralēlām skatuvēm kāpa teju 100 runātāji, kuri iedvesmoja nākošo jaunuzņēmumu dibinātāju paaudzi. Tomēr pats lielākais panākums ir tas, ka beidzot esam bijuši pietiekami skaļi, izsitušies cauri troksnim un likuši sevi pamanīt uz starptautiskās skatuves. Mēs lepojamies ar to, ka investori interesējas par šo valsti un idejām, kas te rodas. Par Latviju runās vēl ilgi, bet nav noslēpums, ka šis ir tikai pirmais solis,” stāsta konferences vadītāja Marija Ručevska.

No citiem pasākumiem - ne tikai Baltijā, bet visā Eiropā - TechChill kā konference atšķiras ar to, ka to organizē tāda paša nosaukuma nevalstiska bezpeļņas organizācija ciešā sadarbībā ar citiem nozares kopienas pārstāvjiem. “Tieši tāpēc mūsu prioritāte ir domāt par to, kā efektīvāk palīdzēt nozarei, kā iedvesmot jauno paaudzi un kā radīt Latvijas veiksmes stāstus,” uzsver Ručevska. Jau tuvākajā laikā plānotas jaunas aktivitātes, lai veicinātu jaunuzņēmumu nozares attīstību un palīdzētu Latvijas jaunuzņēmumiem, iesaistītu studentus, kā arī veidotu Latvijas kā jaunuzņēmumiem pievilcīgas valsts tēlu.

Arī TechChill ietvaros Latvijas pozicionējums spēlēja būtisku lomu, kā arī piesaistīja lielāko mediju interesi. Uz Magnetic Latvia skatuves Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un LIAA direktors Andris Ozols prezentēja gan aktuālās inovāciju tēmas, gan arī stāstīja par Startup likumu, Startup vīzu, Latvijas priekšrocībām uzņēmējdarbības attīstīšanā un LIAA piedāvājumu uzņēmumu izaugsmes un konkurētspējas sekmēšanai. Bet diskusijā uz galvenās skatuves Latvijas ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens pauda viedokli par tehnoloģiju ekosistēmas veidošanu Baltijā, Latvijas startup vides straujo attīstību un potenciālo valstu tautsaimniecībā.

Par biznesa prezentāciju sacensību jeb pitch competition uzvarētāju sīvā konkurencē kļuva Latvijas daudzkārt titulētais jaunuzņēmums Anatomy Next. Uzņēmums saņēma naudas balvu 10 000 EUR vērtībā no TechChill sava biznesa tālākai attīstīšanai. Pēc rūpīgas pirmās kārtas atlases bija izvēlēti 50 jaunuzņēmumi, kuri prezentēja savu ideju konferences pirmajā dienā uz LMT Founder Stage skatuves. Pusfināla žūrija, kurā bija teju divdesmit starptautiskie investori, atlasīja septiņus finālistus - AdLaunch (Somija) Anatomy Next, Winmill (Latvija), DigiPulse (Latvija), Fractory.co (Igaunija), Hooves (Dānija) un Silvere (Somija) - kuri finālā prezentēja sevi uz galvenās skatuves.

Par TechChill

Nevalstiskā organizācija TechChill ir Latvijas jaunuzņēmumu vides pārstāvju iniciatīva. Tās mērķis ir veicināt tehnoloģiju un jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstību, starptautisko atpazīstamību un investīciju piesaisti. Organizācijas nozīmīgākais ikgadējais notikums ir tās organizētā starptautiskā konference TechChill, kas 8. un 9. februārī norisinājās Rīgā, VEF Kultūras pilī. Uzņēmēju foruma programmā 100 starptautiski runātāji divu dienu garumā uz divām paralēlām skatuvēm pārrunāja tehnoloģiju tendences, stāstīja uzņēmējdarbības veiksmes un iedvesmas stāstus un pulcēja 2000 uzņēmējus, tehnoloģiju ekspertus, investorus un starptautiskos medijus. Vairāk informācijas: techchill.co.

Magnetic Latvia skatuvi organizēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.

Finansējums Magnetic Latvia skatuves programmai tika piešķirts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta “Tehnoloģijas pārneses programma”.

 

Nevalstiskā organizācija TechChill
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  Innsbruck Airport Transfers  vannu restaurācija