Datu dolārs: jauna, uz personas datu vērtību balstīta valūta pievērš uzmanību jaunizveidotai mazumtirdzniecības ...

Datu dolārs: jauna, uz personas datu vērtību balstīta valūta pievērš uzmanību jaunizveidotai mazumtirdzniecības maksāšanas metodei

2017. gada 9. oktobrī
Kiberdrošības uzņēmuma Kaspersky Lab izveidotais Datu dolāru veikals izraisīja ažiotāžu Londonas tehnoloģiju centrā Oldstrītā — noskatieties videoklipu šeit [ievietot saiti uz videoklipu]. Pircēji jau no agra rīta stājās rindā, lai iegādātos ekskluzīvas apdrukas, taču uz pavērsienu, kā mākslas darbu var nopirkt, sākotnēji reaģēja ar izbrīnu, nevis ar vēlmi nodot savus vērtīgos personiskos attēlus vai videoklipus samaksā par precēm un tādējādi vēstīja par datu dolāra vērtības pieaugumu. Ar šī veikala atvēršanu Kaspersky Lab vēlas palielināt izpratni par datu patieso vērtību un aicina citus tirgus dalībniekus pievienoties šiem pūliņiem, izmantojot datu dolāra zīmi.

Personas datu apjoms turpina eksponenciāli augt, tāpēc iespējams, ka patērētājiem, bieži vien pašiem to nezinot, pieder vērtīgas valūtas zelta kalni, kuras vērtība saglabājas neatkarīgi no ģeogrāfiskās atrašanās vietas vai ko ietekmē valūtas maiņas kursi. Kaspersky Lab uzskata, ka izpratnes trūkums par datu patieso vērtību ir milzīgs šķērslis, kas ļaudīm neļauj saprast, kāpēc viņiem ir jāaizsargā dati. Uzņēmums domā, ka datu dolāri palielinās šo izpratni un tādējādi padarīs drošāku katra lietotāja tiešsaistes pieredzi.

«Mēs datu dolāru uzskatām galvenokārt par līdzekli izpratnes paaugstināšanai par datu vērtību,» norāda Kaspersky Lab galvenais drošības pētnieks Deivids Emms. Viņš turpina: «Tātad, ja tīmekļa vietne piedāvā pakalpojumus par brīvu, bet savukārt izmanto klientu datus, lai pelnītu no saviem pakalpojumiem, viņiem būtu jālieto datu dolāra zīme, lai parādītu, ka patiesībā notiek apmaiņa.»

Divdienu zibveikalā Londonā Kaspersky Lab nodemonstrēja, kā datu valūta varētu darboties. Veikals piesaistīja pircējus, kas dedzīgi vēlējās iegādāties slavenā ielu mākslinieka Bena Eines ekskluzīvās apdrukas un mākslas darbus. Viss šķita lieliski kā parastā veikalā: jāapskata preces, jāizvēlas vajadzīgās un jānes pie letes, lai samaksātu. Taču, kad pircējiem tika prasīta samaksa, tas nebija nekas no viņu makiem. Bija jāmaksā ar datu dolāriem — jaunu, Kaspersky Lab izveidotu valūtu, kas sastāv no pircēju viedtālrunī saglabātajiem personiskajiem datiem: attēliem, videoklipiem vai tekstiem.

Deivids Emms piebilst: «Ir viegli aizmirst par milzīgajiem datu apjomiem, ko mēs katru dienu publiskojam. Zaudējuma sajūta, ja tie tiek atņemti pret mūsu gribu, kļūst daudz reālāka, kad kāds patiešām fiziski paņem jūsu tālruni un izlemj, kurus datus ņemt. Šis efekts bija interesanta pētījumu joma Datu dolāru veikalā.» Aptauja visā pasaulē liecina, ka, lai gan 29 % ļaužu visā pasaulē ir kļuvuši par kiberuzbrukuma upuriem, 39 % atstāj savas ierīces neaizsargātas pret uzbrukumiem.

Kaspersky Lab ir izveidojis jaunu videoklipu, lai iemūžinātu datu dolāra panākumus, pircēju reakciju uz jauno mazumtirdzniecības pieredzi un viņu gatavību pirmajiem likt lietā jauno valūtu. Lai noskatītos videoklipu, apmeklējiet www.datadollarstore.com vai https://www.youtube.com/watch?v=dqcHcnpNHIM.

Par Kaspersky Lab

Kaspersky Lab ir pasaulē lielākais informācijas drošības jomā strādājošais privātuzņēmums un viens no visstraujāk augošajiem aizsardzības risinājumu piegādātājiem. Uzņēmums ir viens no četriem nozīmīgākajiem galiekārtu lietotāju IT drošības risinājumu ražotājiem pasaulē (IDC, 2014). Kopš 1997. gada Kaspersky Lab rada inovatīvus un efektīvus aizsardzības risinājumus un pakalpojumus lielām korporācijām, maziem un vidējiem uzņēmumiem, kā arī mājas lietotājiem. Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas gandrīz 200 pasaules valstīs un teritorijās; tā tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonu lietotāju visā pasaulē.

Papildu informācija

www.kaspersky.com

Papildu informācija par risinājumiem Latvijā ir pieejama izplatītāja tīmekļa vietnē kaspersky.lv.

Kaspersky Lab

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas