Mīti un patiesība – cik pieejami ir nišas aromāti?


public. foto
Pēc interneta veikala 220.lv novērojumiem, attīstoties smaržu ražošanas nozarei, nišas smaržu popularitāte pieaug. Daudzu gadu garumā tādu dizaineru kā D&G, Armani, Gucci smaržas, ir bijusi pircēju drošākā izvēle, jo tās ir viegli pieejamas gan vietējās tirdzniecības vietās, gan interneta veikalos. Tomēr, laikam ejot, patērētāju prasības un tirgus piedāvājums ir audzis, tāpēc ir vērts ielūkoties dažos mītos, kuru pārzināšana palīdzēs neapjukt, izvēloties smaržas.

Kopumā aromātus var iedalīt divās kategorijās – nišas un dizaineru aromāti. Vēl pirms pāris gadiem atšķirt nišas aromātus no dizaineru bija ļoti vienkārši, bet mūsdienās to izdarīt ir daudz grūtāk, jo arī dizaineri savās kolekcijās iekļauj limited edition jeb ekskluzīvās kolekcijas smaržas, kas bieži vien savā smaržu buķetē izceļas ar tik pat lielu radošumu kāds raksturīgs nišas aromātiem.

Ekspertīze un kaislība - augstāka cena?

Sabiedrībā valda mīts, ka dizaineru smaržas, galvenokārt, ir domātas patērētājiem ar nedaudz zemākiem un vidējiem ienākumiem, bet, lai iegādātos nišas aromātu, nāksies nedaudz iekrāt. Patiesībā tā vis nav, un cenu atšķirība ir samērā neliela.

Novērojumi liecina, ka pircēji, kuri iecienījuši dizaineru radītās preces, tomēr ne vienmēr steidz iegādāties, piemēram, dizainera somiņu par 2000 eiro. Tā vietā demokrātiskāka izvēle ir dizaineru un slavenību radīti aromāti, kuri pēc 220.lv datiem maksā vidēji 30-50 eiro. Tajā pašā laikā, ja ir izteikta vēlme atšķirties un, ja maciņa saturs ļauj iegādāties nedaudz dārgāku preci, pareizā izvēle būs nišas aromāti, kuru izmaksas būs, sākot no 50-60 eiro. Atšķirībā no dizaineru zīmoliem, kas ražo apģērbu, apavus, saulesbrilles, rokassomas, nišas parfimēri koncentrējas tikai uz unikālu smaržu radīšanu, tāpēc, izvēloties nišas aromātus, ir iespējams sajust vēl nebijušu smaržu buķeti no visas pasaules, turklāt samaksājot ne vairāk kā par dizaineru radītajiem aromātiem.

Vienlaikus nedrīkst aizmirst, ka dizaineru zīmoliem arī ir īpašas pazīmes. "Nišas aromāti prot reprezentēt savas unikālās izejvielas un uzrunāt pircējus personiskāk, bet jāatceras arī tas, ka patērētājs pērk zīmolu pārstāvēto dzīvesveidu, ko katrs no dizaineriem pārstāv. Piemēram, latviešu vidū pirktākie aromāti ir Lanvin, D&G, Calvin Klein, Hugo Boss, Versace, Antonio Banderas,” informē 220.lv izpilddirektors Raimondas Žilēnas.

Ekskluzivitāte, kas pieejama visiem

Nišas smaržas ir izgatavotas no augstākas kvalitātes sastāvdaļām, ir oriģinālas un radošas. Ja pircēji vēlas kaut ko unikālu un personiskāku, nišas smaržas ir cienīga izvēle. Bieži vien tiek uzskatīts, ka to izplatīšana aprobežojas tikai ar augstākā līmeņa mazumtirgotājiem un boutique jeb koncepta veikaliņiem. Tomēr mūsdienās tā tas vairs nav, jo, attīstoties tehnoloģijām un pateicoties straujajai informācijas apritei, patērētājiem paveras arvien lielākas iespējas tās iegādāties.

Kā norāda R.Žilēnas: "Nišas produkti ir strauji augoša kategorija, līdz ar to arī mūsu dati liecina, ka šīs smaržu kategorijas kopējais pārdošanas apjoms 2018. gadā, salīdzinot ar 2017.gadu, ir palielinājies vairāk nekā divas reizes. Liels pieprasījums, galvenokārt, vērojams tādiem zīmoliem kā Amouage, Escentric Molecules, Tom Ford, House of Sillage, Montale.”

Neskatiet vīru pēc cepures”

Dizaineru zīmoli bieži līdzekļus iegulda sarežģītos iepakojumos, žurnālu reklāmās un stendos. Turklāt dizaineru smaržas tiek ražotas vairumā, cenšoties sasniegt cilvēku masas pēc iespējas ātrāk. Nišas aromātu burvība slēpjas tajā, ka aromāti tiek izstrādāti, pamatojoties uz to reto sastāvdaļu pieejamību un smaržas detaļām. Interesanti, ka nišas aromātu ražotāji ziedu laukus izpērk 1 - 2 gadus iepriekš, ja uzskata, ka tie ir vislabākie, lai nodrošinātu to kvalitātes standartus. Katrs aromāts ir pārdomāts, izstrādāts, lai tā valkātājs varētu aizmirsties uz noteiktu laiku vai sajust jaunas emocijas, ne apbrīnotu kārbiņu, kurā tas iepakots.

Par Pigu Grupu

Pigu Grupa, kurai pieder tiešsaistes veikals „220.lv“ Latvijā, „Pigu.lt“ Lietuvā un „Kaup24.ee“ Igaunijā, ir lielākais e-komercijas tirgus dalībnieks Baltijas valstīs. Kopš 2015. gada Pigu grupu pārvalda viena no lielākajām privātkapitāla investīciju sabiedrībām Centrāleiropā un Austrumeiropā MCI. Šī ir pirmā un vienīgā Lietuvas kompānija, kas trīs gadus pēc kārtas ierindojas starp pieciem visstraujāk augošajiem Centrāleiropas tehnoloģiju uzņēmumiem.

 

Pigu Grupa
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  kondicionieri