#PaliecMājās aktīvi: 49% Latvijas mileniāļu sporto arī mājās

Šobrīd, kad mājās jāpavada vairāk laika, nenoliedzami tiek ietekmēta gan mūsu ierastā dzīves gaita, gan arī fiziskā un emocionālā labsajūta. Par to liecina arī tehnoloģiju uzņēmuma "Huawei" veiktā aptauja, kurā gandrīz puse jeb 49% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 25 līdz 35 gadiem jeb mileniāļu norāda, ka viņi turpina vingrot tikpat daudz arī mājas apstākļos. Lai gan iespējas nodarboties ar sportu šobrīd ir ierobežotas, nav iemesla no tām atteikties, gluži otrādi – patlaban ir īpaši būtiski pievērst vairāk uzmanības fiziskajām aktivitātēm.

Nav noslēpums, ka pat neilgs mājas treniņš vai pastaiga ārā tonizē ķermeni, nomierina prātu un uzmundrina. Fiziskās aktivitātes ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzturēt fizisko un psihisko veselību visa mūža garumā, tām ir būtiska loma labsajūtas veicināšanā, domu sakārtošanā pēc grūtas darba dienas, kā arī organisma spējā pretoties dažādām slimībām*.

 “Mēs apzināmies, ka pašizolācijas laikā fiziskajai un garīgajai veselībai ir īpaši liela nozīme, tādēļ mums bija būtiski noskaidrot, kā šobrīd, kad jāatrod jauni veidi, kā uzturēt sevi labā fiziskā formā, mainījušies iedzīvotāju sportošanas paradumi,” stāsta Alise Cēsniece, “Huawei Consumer Business Group” Mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā.

 Iedzīvotāji sākuši sportot biežāk

Tehnoloģiju uzņēmuma “Huawei” veiktās aptaujas rezultāti rāda, ka kopumā, šajā Latvijas iedzīvotājiem neskaidrajā laikā, sociāli un ekonomiski aktīvājā vecuma grupā iedzīvotāji bieži trenējas mājās un vairāk nekā trešdaļa (34%) respondentu atzina, ka mājas treniņus viņi organizē regulāri. Turklāt ceturtdaļa (25%) respondentu sākuši vingrot pat biežāk, nekā līdz šim, kamēr pusei sportošanas paradumi nav mainījušies un viņi turpina vingrot tikpat bieži, kā iepriekš.

"Novērojam, ka jaunajā realitātē, kad esam spiesti fiziski dinstancēties no citiem cilvēkiem, viedie elektroniskie pavadoņi, piemēram, viedtālruņi, viedpulksteņi un aproces arvien vairāk kļūst par mūsu uzticamajiem sabiedrotajiem un pat treneriem fiziskās, un līdz ar to arī garīgās labsajūtas uzturēšanā,” uzsver A. Cēsniece.

Valkājamās ierīces strauji iekaro popularitāti, pateicoties to plašajai funkcionalitātei un ērtajai lietošanai. Arī apmēram puse respondentu atzina, ka treniņu laikā izmanto dažādas viedierīces, no kurām lielākā daļa (63%) ir viedpulksteņi. Jaunākie viedpulksteņu modeļi, piemēram, pavisam nesen pārdošanā pieejamais Huawei Watch GT 2e, atgādinās lietotājam par nepieciešamību “izstaipīties”, ja gadījumā sanācis aizsēdēties pie datora, bet treniņa laikā kontrolēs nodarbības efektivitāti un sniegs palīdzību reāllaikā, nodrošinot treniņu vadību un atgriezenisko saiti, tai skaitā par treniņa ilgumu un pulsometra mērījumiem. 

Sportojot mājās vai distancēti no pārējiem –  arī ārpus mājas, viedierīces piedāvās personalizētus treniņa plānus,  un uzmundrinās ar iecienīto mūziku, savienojoties ar Bluetooth austiņām. Turklāt gudrā ierīce varēs piedāvāt pārskatāmu rezultātu grafiku, lai lietotājs varētu objektīvi sekot līdzi savai dinamikai un izvērtēt, kādas pārmaiņas treniņa procesā būtu nepieciešamas.

“Viedpulksteņi ar ilgu akumulatora darbības laiku, kas Huawei Watch GT 2e viedpulksteņa gadījumā ir līdz divām nedēļām, var palīdzēt efektīvi uzraudzīt arī miega kvalitāti – kamēr jūs guļat, pulkstenis uzrauga pulsu, analizē elpošanu un sniedz ieteikumus, lai miegs būtu pēc iespējas labāks. Turklāt viedpulksteņi var monitorēt arī sirdsdarbību visas diennakts laikā, nepieciešamības gadījumā brīdinot par paaugstinātu stresa līmeni un aicinot rūpēties par savu garīgo labsajūtu,” atklāj A. Cēsniece.

Izmantosim pavasara sniegtās iespējas un dabas enerģiju, kas ieplūst kopā ar siltajiem pavasara saules stariem, un baudīsim priekšrocības, ko mums sniedz drošas viedierīces un pārdomātas sportiskās aktivitātes.

*Latvijas Republikas Veselības ministrijas un Pasaules Veselības organizācijas veidotās “Rekomendācijas fizisko aktivitāšu veicināšanai Latvijas iedzīvotājiem” (2019).

 Par aptauju:

Aptauja, pēc tehnoloģiju uzņēmuma “Huawei” pasūtījuma, veikta sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Rait Group” 2020. gada aprīlī un tajā piedalījās 359 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 35 gadiem.

Alise Cēsniece
Huawei Consumer Business Group
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums