Aptauja: cilvēkiem no kaķiem vajadzētu aizgūt spēju pateikt "Nē!", bet no suņiem - uzticību līdzcilvēkiem


Publicitātes foto
Saskaņā ar mājdzīvnieku barības zīmolu "Whiskas" un "Pedigree" un pētījumu aģentūras "Norstat Latvija" veikto aptauju, pēc Latvijas iedzīvotāju domām, TOP 3 īpašības, ko cilvēkiem vajadzētu aizgūt no suņiem, ir prieks par mazām ikdienas lietām, nesalaužama uzticība līdzcilvēkiem, kā arī spēja izbaudīt mirkli un sajust apkārtējo cilvēku noskaņojumu. Tikmēr TOP 3 īpašības, kas cilvēkiem būtu jāaizgūst no kaķiem, ir - neatkarība un individualitāte, spēja vienmēr "piezemēties uz četrām kājām" un spēja pateikt "Nē!".

Pašreiz Latvijā noris draudzīgas balsošanas sacensības “Suns vai kaķis?”, kuru mērķis ir ne tikai mudināt sabiedrību iestāties par dzīvnieku labturību un aizsardzību, bet arī noteikt, vai mēs esam suņu vai kaķu cilvēku valsts. Latvijas iedzīvotāji ir aicināti balsot īpašā tiešsaistes platformā www.sunsvaikakis.lv. Šobrīd aktuālie balsošanas sacensību “Suns vai kaķis?” rezultāti rāda, ka mūsu sabiedrībā ir vairāk suņumīļu. Proti, 50,3 % savu balsi ir atdevuši par suņiem, savukārt 49,7 % - par kaķiem.

Mūsdienās mājdzīvnieki ir ģimenes locekļi, kas palīdz atraisīt cilvēkos pašas labākās īpašības un var iemācīt saviem īpašniekiem daudzas prasmes. Kaķiem un suņiem ir dažādi raksturi, un tas ir viens no iemesliem, kādēļ sabiedrībā ir kaķumīļi un suņumīļi.

Saskaņā ar balsošanas sacensību ietvaros veikto aptauju, 66% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka cilvēkiem no suņiem būtu jāaizgūst priecāšanās par mazām ikdienas lietām. Savukārt 48% respondentu domā, ka tā ir nesalaužama uzticība līdzcilvēkiem. Tikmēr 33% ir vienlīdz pārliecināti, ka tai ir jābūt spējai izbaudīt mirkli un sajust apkārtējo cilvēku noskaņojumu. 29% šīs aptaujas dalībnieku arī norāda uz spēju sajust nepatikšanas un vajadzīgos brīžos būt atturīgiem, bet 28% domā, ka cilvēkiem no suņiem būtu jāpārņem spēja būt atvērtiem par emocijām.

Jānis Krīvēns, mūziķis un suņa Pūčs īpašnieks, ir novērojis, ka viņa sunim piemīt gan kaķiem, gan suņiem raksturīgas īpašības: "Pūčs ir netipiski nosvērts, mierīgs un pašpietiekams. Es daudz laika pavadu strādājot ar datoru, darbojoties pie dažādiem projektiem, tāpēc dienas laikā nevaru pievērst viņam pietiekami lielu uzmanību. Taču tas viņu nemaz nesatrauc, jo viņu raksturo pāris labas kaķu īpašības. Piemēram, īpašs uzsvars uz pašpietiekamību. Man labpatīk domāt, ka viņš ir intelektuālis savas burvīgās dabas dēļ."

Aptaujas laikā Latvijas iedzīvotāji tika arī lūgti novērtēt, kuras kaķu īpašības, viņuprāt, cilvēkiem vajadzētu aizgūt. Vairāk nekā puse jeb 52% respondentu atzina, ka cilvēkiem no kaķiem vajadzētu aizgūt neatkarību un individualitāti, bet 51% - spēju vienmēr "piezemēties uz 4 kājām" jeb, citiem vārdiem sakot, spēju izkļūt no nepatikšanām. Nedaudz mazāk, proti, 40% aptaujas dalībnieku atzīmēja, ka cilvēkiem jāaizgūst kaķu spēja pateikt “Nē!”, kad tas ir nepieciešams. Katrs trešais respondents norādīja uz kaķu prasmi neatlaidīgi pastāvēt par savu mērķi un patstāvību, kā arī uzticību un lojalitāti saviem tuvākajiem cilvēkam, tikmēr 19% uzsvēra rotaļīgumu.

Laura Ikauniece-Admidiņa, Latvijas vieglatlēte un kaķu īpašniece, atzīst, ka nevar iedomāties savas mājas bez saviem mīluļiem. “Kaķi ir tik ziņkārīgi, neatkarīgi un gudri. Viņi vienmēr uzlabo garastāvokli. Tādas majestātiskas būtnes. Manuprāt, kaķis veido mājīguma sajūtu, attīra māju no sliktām enerģijām un vēl spēj ar murrāšanu palutināt savu saimnieku.”

Viņa papildina, ka balsošanas sacensības “Suns vai kaķis?” joprojām noris. Balsot var līdz pat 4. oktobrim, kad visā pasaulē tiks atzīmēta Starptautiskā dzīvnieku aizsardzības diena. Kampaņas izskaņā mājdzīvnieku barības zīmoli „Whiskas” un „Pedigree” ziedos 7 tonnas mājdzīvnieku barības dzīvnieku patversmēm visā Latvijā, proti, dzīvnieku patversmēm “Ulubele”, “Labās Mājas”, “Slokas dzīvnieku patversme”, “Jelgavas dzīvnieku patversme”, “Pūkainis.lv”, “Liberta” un “Ar sirdi delnā”.

*Aptauju 2020. gada jūlijā/augustā veica “Mars” zīmoli “Whiskas” un “Pedigree”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Šajā aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 respondentu no visas Latvijas.

Par “Mars Petcare”

“Mars Petcare” darbojas jau vairāk nekā 75 gadus un tajā ietilpst trīs no pieciem galvenajiem mājdzīvnieku barības zīmoliem pasaulē - PEDIGREE®, WHISKAS® un ROYAL CANIN®. “Mars Petcare” ir augošs, aptuveni 50 zīmolu plašs segments, ko veido aptuveni 75 000 darbinieku no vairāk nekā 55 valstīm, veicinot dažādu mājdzīvnieku, piemēram, suņu, kaķu, zirgu, zivju un putnu, uztura un veselības vajadzības, kā arī padarot to par vienu no vadošajiem mājdzīvnieku barības uzņēmumiem pasaulē.

Par “Mars, Incorporated”

“Mars” ir ģimenes uzņēmums, kam ir vairāk nekā gadsimtu ilga vēsture, ražojot dažādus produktus un piedāvājot pakalpojumus cilvēkiem un viņu mājdzīvniekiem. Ar vairāk nekā 35 miljardiem dolāru pārdošanas apjomos, kompānija ir globāla mēroga tirgus spēlētājs, kas ražo vairākus no pasaulē mīlētākajiem zīmoliem: M&M's®, SNICKERS®, TWIX®, MILKY WAY®, DOVE®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, WHISKAS®, EXTRA®, ORBIT®, 5™, SKITTLES®, UNCLE BEN'S® un COCOAVIA®. “Mars” darbinieki gādīgi rūpējas par pusi no pasaules mājdzīvniekiem, izmantojot kompānijas ražotos uztura un veselības produktus, kā arī pakalpojumu biznesu, piemēram, Banfield Pet Hospitals™, BluePearl®, Linnaeus, AniCura, VCA™ un Pet Partners™. “Mars” darbojas vairāk nekā 80 valstīs un tā galvenā mītne atrodas Maklīnā (McLean), Virdžīnijas štatā (ASV). Pieci “Mars” pamatprincipi - kvalitāte, atbildība, vienlīdzība, efektivitāte un brīvība – iedvesmo vairāk nekā 125 000 uzņēmuma darbinieku katru dienu rīkoties, lai palīdzētu radīt rītdienas pasauli, kurā planēta, tās cilvēki un mājdzīvnieki varētu plaukstoši dzīvot.

 

Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums