Atklāta informatīvā kampaņa "Mans reģions, mana Eiropa, mana nākotne" par Eiropas sniegtajām iespējām reģioniem


Rezekne public. foto
Sestdien Rēzeknes pilsētas svētku dalībniekiem bija iespēja viesoties Eiropas teltī un, tiekoties ar ekspertiem, iegūt informāciju par dažādām Eiropas Savienības (ES) sniegtajām atbalsta iespējām. Varēja ne tikai iepazīt vietējo uzņēmēju pieredzes stāstus, bet arī uzzināt par ES iniciatīvām mazo un vidējo uzņēmumu un lauksaimniecības atbalstam un ES finansētajām izglītības un apmācību programmām jauniešiem. Savukārt populārais šefpavārs Raimonds Zommers ikvienu svētku dalībnieku cienāja ar savas ēdiena gatavošanas meistarklases laikā pagatavotiem gardumiem, kas tapa turpat uz vietas, izmantojot vietējos produktus, kas audzēti un ražoti ar Eiropas atbalstu.

Lauku reģioni veido 77% no ES teritorijas. Tāpēc Eiropas ilgtspējīgai ekonomiskajai un sociālajai izaugsmei ir ļoti būtiski, lai lauku attīstība ietu līdzi pārmaiņām pasaulē. Eiropas Savienība ir izveidojusi un īsteno neskaitāmus projektus un programmas, piemēram, kvalitatīvu darbavietu radīšanai, kultūras mantojuma saglabāšanai un vides aizsardzībai, kā arī modernas infrastruktūras un digitālo iespēju nodrošināšanai lauku reģionos.

Rēzeknes pilsētas svētkos arī viesojās Normunds Popens, Eiropas Komisijas Reģionālās un pilsētu politikas ģenerāldirektorāta vadītāja vietnieks, kurš pastāstīja interesentiem vairāk par reģionu attīstību un tam piešķirto ES budžetu: “Eiropas Komisija ir skaidri definējusi nākamā plānošanas perioda prioritātes un atbalsta sniegšanas fokusu. Latvijā, kur raksturīgas daudz mazas un vidējas pilsētas, jāsāk domāt par kopējiem projektiem starp pašvaldībām, novadiem. Projektiem, kas veicinātu gan inovācijas, gan radītu jaunas darba vietas, gan uzlabotu dzīves kvalitāti. Nav tiesa, ka naudas nebūs – Eiropas nauda joprojām būs pieejama gan maziem, gan lielākiem uzņēmējiem, pašvaldībām, publiskām un privātām partnerībām. Latvija, kas ir ceturtais lielākais ES budžeta līdzekļu saņēmējs, varēs turpināt izmantot Eiropas sniegtās priekšrocības un veicināt vietējo un novadu izaugsmi. Tādēļ svarīgi, ka arvien plašāks cilvēku loks uzzina par labajiem piemēriem, smeļas idejas, uzlabo zināšanas par pieejamajiem finanšu instrumentiem. Šis laiks ir iespēja uzlabot dzīves kvalitāti, sadarbojoties un realizējot visdažādākās ieceres.”

Pastāstīt par pieredzi un iedrošināt citus uzņēmējus Eiropas teltī bija ieradies Rēzeknes populārākās picērijas “LaPizza” īpašnieks, kurš savulaik ES finansējumu piesaistīja savas picērijas darba uzsākšanai. “Vajadzīgo atspērienu biznesam deva dalība Rēzeknes biznesa inkubatorā, caur ko saņēmām Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu. Kopš tiem laikiem „LaPizza“ darbinieku skaits ir pieaudzis no 5 līdz 25 darbiniekiem, un atrodamies trīs reizes lielākās telpās. Lai mūsu stāsts ir kā iedrošinājums citiem, bet jāatceras, ka pašiem ir jāizdara pirmais solis, jo bez pieteikšanās pats no sevis nekas nenotiktu,“ stāsta Andris Filipenoks.

Informatīvās kampaņas „Mans reģions, mana Eiropa, mana nākotne” mērķis ir informēt par ES sniegtajām iespējām reģionos un vienlaikus paplašinātu iedzīvotāju zināšanas par pieejamajiem ES atbalsta instrumentiem. Latvijā kampaņa notiek Zemgalē un Latgalē, un esam pirmā no septiņām ES dalībvalstīm, kurās tā tiek īstenota. Kampaņas pieturvietas: Rēzeknes pilsētas svētki 3. augustā, Ludzas pilsētas svētki 10. augustā, Preiļu pilsētas svētki 17. augustā, Jelgavā Vispārējos Piena, Maizes un Medus svētki 31. augustā. Paralēli pilsētu svētkiem un informatīvās telts darbībai, reģionu iedzīvotāji tiks uzrunāti arī ar mediju un sociālo tīklu starpniecību.

Liga Ratniece
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli