Gjensidige Latvija: vairums iedzīvotāju (60%) censtos sniegt palīdzību citiem autovadītājiem uz ceļa


public. foto
Gjensidige Latvija maijā veiktajā aptaujā* tika noskaidrots, ka vairāk nekā puse autovadītāju noteiktos apstākļos būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai citam autovadītājam, kuram ceļā gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība. Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Dāvids Lēvalds stāsta, ka tehniskas ķibeles ceļā ir autovadītāju ikdiena, tādēļ vairums cenšas būt saprotoši un palīdz cits citam, ja ir tāda iespēja. Biežākās sastopamās tehniskās problēmas - plīsusi riepa, izlādējies akumulators vai beigusies degviela.

Gjensidige Latvija pavasarī veica aptauju, lai noskaidrotu, cik izpalīdzīgi būtu garāmbraucošie autovadītāji, ja kādam būtu nepieciešama palīdzība ceļā. Rezultāti liecina par pozitīvu tendenci - vairākums (60%) autovadītāju vajadzības gadījumā un savu iespēju robežās būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai autovadītājam, kuram ceļā ir gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība.

Katrs trešais (33%) atzīst, ka pārsvarā gadījumu piebremzētu un noskaidrotu, vai palīdzība nepieciešama, savukārt 16% autovadītāju apstātos, tikai tad, ja redzētu, ka cietušais autovadītājs lūdz palīdzību. Vien 10% autovadītāju atzīst, ka neapstājoties turpinātu savu ceļu un palīdzību nesniegtu.

“Gada laikā Gjensidige Latvija automašīnu tehniskās palīdzības dienests “Autohelp” saņem vairāk nekā 420 izsaukumu, taču kopumā to autovadītāju skaits kopā, kam ceļā gadās tehniskas problēmas, Latvijā ir vairākas reizes lielāks,” skaidro Dāvids Lēvalds.

Iemesli var būt visdažādākie, bet visbiežāk tie ir: pārsista vai pārdurta riepa, izlādējies akumulators un tukša degvielas tvertne - tās visas ir situācijas, kurās nepieciešama tūlītēja rīcība, lai turpinātu ceļu. Ja riepas nomaiņu ir iespējams veikt pašu spēkiem, akumulatora uzlādei un degvielas uzpildei vairums gadījumu nepieciešama palīdzība no malas.

Situācijas ir dažādas, un ne visiem autovadītājiem ir iespēja izsaukt tehnisko dienestu, kā arī problēmas mēdz būt vienkārši un ātri novēršamas ar pavisam nelielu iesaisti no malas. Tādos gadījumos tuvumā esošo autovadītāju palīdzība ir ļoti svarīga.

Pirms apstāšanās autovadītājiem gan ieteicams pārliecināties, ka otram spēkrata vadītājam palīdzība tiešām ir nepieciešama, un tikai tad doties palīgā. Ja ir aizdomas par maldināšanu, ieteicams sazināties ar Valsts Ceļu policiju un informēt par situāciju, norādot automašīnas atrašanās vietu un automašīnas reģistrācijas numuru.

*Reprezentatīvu viedokļu pētījumu 2019. gada maijā veica tirgus pētījumu kompānija “Nielsen”. Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji.

Par ADB "Gjensidige": ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitas uzņēmums, kas šogad atzīmē 24 gadu jubileju. Gjensidige Latvija ir viena no TOP3 vadošajām apdrošināšanas kompānijām Latvijā, un tā piedāvā visus nedzīvības apdrošināšanas veidus. Gjensidige Latvija piedāvā saņemt konsultācijas, piedāvājumus, pieteikt atlīdzību vai iegādāties visa veida nedzīvības apdrošināšanu internetā (gjensidige.lv), kā arī 17 pārstāvniecībās un klientu apkalpošanas centros visā Latvijā.

Gjensidige Latvija
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli