Pētījums: cilvēki telefonos izmanto galvenokārt 3 aplikācijas


public. foto
Šobrīd vispopulārākā elektroniskā ierīce viennozīmīgi ir viedtālrunis, jo cilvēki ikdienā atrodas nepārtrauktā kustībā, tāpēc saziņai un informācijas iegūšanai izvēlas ātrāko un ērtāko veidu. Varētu šķist, ka tālruņu popularitātes dēļ dažādu aplikāciju lejupielādes statistika tikai pieaug, taču tā nebūt nav. Mediju pētījumu un analītikas uzņēmums ComScore atklājis, ka jau kopš 2016. gada vairāk kā puse ASV iedzīvotāju vairs nelejupielādē aplikācijas savos tālruņos. Lai gan precīzi iemesli tam nav noskaidroti, pētījumu centrs atklājis, ka cilvēki galvenokārt savos viedtālruņos izmanto tikai trīs dažādas aplikācijas.

Tiek izstrādātas 1300 jaunas aplikācijas dienā Taču tas gan nenozīmē, ka aplikāciju izstrāde ir apstājusies. Saskaņā ar uzņēmuma Statista datiem, 2017. gada jūnijā katru dienu tikai izveidotas vairāk kā 1300 jaunas operētājsistēmas Android aplikācijas, taču tajā pat laikā strauji pieauga arī no tālruņiem dzēsto aplikāciju skaits. Viens no šādas statistikas iemesliem ir tas, ka lietotnes ir nemainīgas – tās bieži vien tiek izveidotas vienam mērķim un ļoti reti tiek atjaunotas un papildinātas ar jaunām iespējām. Savukārt mākslīgais intelekts (MI), kas iestrādāts jaunākajos viedtālruņos, piemēram, Huawei Mate 20 Pro, mācās lietotāju paradumus patstāvīgi. Ar MI palīdzību tālruņa lietošana kļūst ātrāka un intuitīvāka, jo ierīce atpazīst lietotāja izvēles, tādējādi sniedzot personīgāku un daudzpusīgāku lietošanas pieredzi. Tā kā lietotājiem pieejams liels skaits dažādu aplikāciju, kļūst aizvien grūtāk visas nepieciešamās lejupielādēt tālrunī, pārvaldīt un pilnvērtīgi izmantot. Jaunākais IDC pētījums atklāja, ka uzņēmumu darbinieki patērē aptuveni 30% no savas darba dienas, meklējot piemērotāko lietotni kādas darbības veikšanai. Ja cilvēkiem būtu pieejami uzlaboti palīgi, telefona lietotņu izmantošanai būtu jāpatērē daudz mazāk laika. Aizvadītajā gadā tika izpētīts, ka 52% aptaujāto biznesa vadītāju savos uzņēmumos jau sākuši izmantot robotus, čatbotus un virtuālos asistentus nevis standarta mobilās aplikācijas, tādā veidā optimizējot ikdienas procesus un ļaujot darbiniekiem strādāt produktīvāk.

Mākslīgais intelekts telefonā spējīgs aizstāt vairumu aplikāciju

Viedtālruņos esošā MI asistenta iespējas ir tik plašas, ka tas spēj viegli aizstāt vairumu lietotņu, tai skaitā jaunāko ziņu, foto apstrādes un saziņas aplikācijas, ko katrs no mums izmanto ikdienā. Piemēram, Master AI funkcija Huawei Mate 20 Pro tālrunī spēj kameras priekšā esošo ainavu novērtēt reālajā laikā un optimizēt iestatījumus, lai uzņemtais attēls uzreiz būtu gatavs publicēšanai sociālajos tīklos, tādējādi atbrīvojot no papildu fotogrāfiju apstrādes aplikāciju lietošanas. Tāpat MI kameras lietotnē spēj zibenīgi iztulkot objektīva priekšā esošo tekstu, aizstājot jebkuru tulkošanas aplikāciju, ļaut nosūtīt ziņas tiešā veidā, vai automātiski noteikt, cik pusdienu maltītē ir kalorijas.

Nākotnes tehnoloģijas un 5G tīkla attīstība

Tehnoloģiju attīstībā šobrīd aktuālākais temats ir 5G tīkla pilnveidošana, un vairums profesionāļu sagaida, ka tam līdzi attīstīsies arī MI un lietu internets. MI lauciņā uzsvars tiek likts uz Dabiskās valodas apstrādes rīka uzlabošanu, jo līdz ar labāku izpratni par lietotāja balsi virtuālie asistenti spēs vēl ātrāk un precīzāk atbildēt uz lietotāja jautājumiem. Šāda veida tehnoloģijas pilnveidošana ir laikietilpīgs un sarežģīts process, kas arī prasa lielas investīcijas pētniecībā un attīstībā, tāpēc pie tā strādā lielākie uzņēmumi visā pasaulē. To skaitā ir arī Huawei, kura mērķis ir nodrošināt vislabāko un dabiskāko lietotāja pieredzi ar MI asistentu tālrunī. Tā kā pavisam drīz MI ne tikai spēs tālruņa lietotāju sadzirdēt un atpazīt, bet arī izprast viņa paradumus, pastāv liela iespēja, ka ierasto mobilo lietotņu izmantošana un nozīme turpinās samazināties.

Par Huawei Consumer BG:

Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto viena trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā atvērti kopā sešpadsmit izpētes un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa struktūrvienībām, tā nodarbojas ar viedtālruņiem, mobilajām platjoslas iekārtām, iekārtām mājām un mākoņpakalpojumiem. Huawei globālais tīkls balstās uz 20 gadu pieredzi telekomunikāciju nozarē, un uzņēmums darbojas, lai nodrošinātu jaunākas tehnoloģijas patērētājiem visā pasaulē.

Vairāk informācijas pieejams Huawei Business Group mājaslapā: [u]http://consumer.huawei.com/lv/[/u]

Huawei Business Group
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  vannu restaurācija