"Sagatavo skapi pavasarim!" – "Akropole" un "Eco Baltia vide" ierīko lietotu tekstilmateriālu nodošanas punktu

Šobrīd strauju attīstību piedzīvo vairums industriju, tostarp tekstila rūpniecības nozare. Aplēses rāda, ka 2050. gadā tiks pārdoti 160 miljoni apģērbu, kas ir trīs reizes vairāk kā 2000. gadā1. Tomēr pasaules prakse liecina, ka vidēji tikai 20% apģērba pēc tam nonāk atkārtotā izmantošanā vai pārstrādē, bet pārējais, visticamāk, nogulst poligonos vai tiek sadedzināts. Tieši tādēļ iepirkšanās un izklaides centrs "Akropole" kopā ar "Eco Baltia vide" uzsācis iniciatīvu "Sagatavo skapi pavasarim!" – līdz 15. martam iepirkšanās un izklaides centrā Akropole iespējams nodot nevajadzīgo apģērbu, apavus un citus tekstila izstrādājumus, nodrošinot to atkārtotu izmantošanu, nevis nonākšanu kopējos atkritumos.

“Apģērbu aprites un patēriņa ritms pēdējās dekādēs ir strauji pieaudzis, un, bez šaubām, tas atstājis paliekošu iespaidu uz apkārtējo vidi. Rūpes par dabu un ilgtspējīga apģērbu aprite ir mūsu visu atbildība, tieši tādēļ aicinām ikvienu iedzīvotāju līdz 15. martam nododot vairs neizmantotās drēbes, apavus un citus tekstila izstrādājumus iepirkšanās un izklaides centrā “Akropole”. Mēs pateiksimies katram, kurš piedalīsies šajā iniciatīvā, jo katrs otrreizējai pārstrādei nodotais šāds tekstila izstrādājums ir solis tuvāk labākai un zaļākai nākotnei – gan mums pašiem, gan ikvienam līdzcilvēkam,” pauž iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” vadītāja Zane Kaktiņa.

Tikai piektdaļa no mūsu iegādātā un lietotā apģērba liek izmantots atkārtoti vai nodots pārstrādei, tomēr jau pēc pieciem gadiem stāsies spēkā Eiropas Savienības direktīva, kas paredz, ka no 2025. gada dalībvalstīm jānodrošina tekstila izstrādājumu dalīta vākšana. Ceļš vēl ir tāls, jo Latvijas Zaļā punkta aptaujā1 noskaidrots, Latvijas iedzīvotāji jaunu apģērbu iegādājas biežāk, nekā atbrīvojas no iepriekš iegādātā – 63% iedzīvotāju jaunu apģērbu iegādājas vairāk nekā 3 reizes gadā, bet tikpat bieži savus apģērbu krājumus pārskata tikai 30%. Kā norāda pazīstamā stiliste Anita Altmane, skapja revīzija ir obligāta prasība katrā sezonā. “Lai sagatavotos pavasarim, noteikti pārskatiet sava skapja saturu. Maldīgs ir uzskats, jo vairāk ir drēbju, jo varēsiet interesantāk saģērbties un izskatīties. Par katru apģērba vienību uzdodiet divus jautājumus – kad pēdējo reizi to vilkāt? Vai šis apģērbs jums sagādā prieku? Ja neesat to valkājuši vairāk nekā gada laikā un apģērbs vairs nerada prieku, droši to varat nodot pārstrādei.”

Lai mazinātu piesārņojumu, ekoloģiskās pēdas nospiedumu un pārmērīgu apģērbu apriti, kā arī sagatavotos pavasarim, apģērbu nodošanas punkts iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” garderobē, kas atrodas blakus ledus arēnas ieejai, būs pieejams katru dienu no plkst. 10.00 līdz 20.00 līdz pat 15. martam. Iedzīvotājiem šeit iespējams nodot vēl lietojamu apģērbu, mājas tekstilu un apavus, un nododamie materiāli nedrīkst būt netīri, mitri vai saplēsti. Katrs dalībnieks, nododot drēbes otrreizējai pārstrādei, dāvanā saņems īpašus piedāvājumus “Akropoles” veikalos un, aizpildot anketu, varēs piedalīties arī izlozē un laimēt dāvanu karti jaunu apģērbu iegādei “Akropolē” 100 eiro vērtībā. Laimīgais tiks izlozēts 16. martā. “Sagatavo skapi pavasarim!” iniciatīvā saņemtās mantas tiks nodotas vides apsaimniekošanas uzņēmumam SIA “Eco Baltia vide” otrreizējai pārstrādei.

Pārstrāde ir lielisks veids, kā apģērbam sniegt otru dzīvi, un, atbrīvojoties no liekā, ieviešam kārtību kā skapī, tā arī domās. Bet ko no skapja satura nodot pārstrādei? Stiliste Juliya Verbickaja iesaka: “Izveidojiet savas dzīves diagrammu. Uzzīmējiet apli un daliet to dzīves svarīgākajās iedaļās – darbs, atpūta, ģimene un mājoklis, sports u.c. Pie katras no tām pievienojiet procentu skaitu, cik daudz laika tam veltāt. Tad dodieties pie sava skapja un salīdziniet procentu skaitu ar savu garderobi – tas palīdzēs orientēties tajā, kas vajadzīgs.”

Iepirkšanās un izklaides centrs “Akropole” ir jaunākais un modernākais iepirkšanās centrs Latvijā. “Akropolē” atrodas lielākais B+ klases Biznesa centrs Latvijā, kas savienots ar iepirkšanās centru. Šeit mājo Baltijā vienīgais multizīmolu veikals “Van Graaf”, apavu veikals “Deichmann”, kā arī vienīgie sporta un dzīvesstila preču veikali “USC” un “adidas Originals”. Tieši šeit ir atrodami vislielākie zīmolu “Zara”, “Reserved”, “Oysho”, “Guess” un “KidzOne” veikali Latvijā, kā arī vienīgais zīmola “River Island” veikals, kas piedāvā kolekciju arī vīriešiem. Plašo veikalu klāstu papildina restorāni un kafejnīcas dažādām gaumēm, vērienīga vissezonas slidotava, kinoteātris ar deviņām skatītāju zālēm (tostarp Latvijā pirmo IMAX kino zāli), plašs un elegants “Maxima” XXX lielveikals, mūsdienīga fitnesa zāle, kā arī ārtelpu bērnu spēļlaukums. “O’Learys” izklaides zonā pieejams boulings, biljards, sporta spēļu simulatori un citas aizraujošas atpūtas un izklaides iespējas visai ģimenei.

1 Pēc Latvijas Zaļā punkta pasūtījuma veikta aptauja, ko īstenojusi pētījumu kompānija “OMG Latvia”, datorizētu interviju veidā 2019. gada augustā aptaujājot 701 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18-74 gadiem. 

“Akropole Rīga” komunikācijas konsultante
Komunikācijas aģentūra “Fox Consulting”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbumi