42 bārmeņi no Latvijas izaicinās sevi pasaules bārmeņu konkursā

21. gadsimtā būt par bārmeni ir kas vairāk par divu dzērienu sajaukšanu un netīras glāzes novākšanu – tā ir kultūra, kas ļauj atdzimt sen aizmirstām vērtībām un piedāvā baudīt dzērienu pavisam citā estētiskajā un garšas kvalitātē.

World Class ir viens no prestižākajiem pasaules līmeņa bārmeņu konkursiem, kas notiek 63 valstīs un šogad ir atceļojis arī uz Latviju. Pie mums tas ir izraisījis plašu rezonansi un uzrunājis 42 bārmeņus no 27 bāriem, kas ir ievērojams skaitlis, jo latviešu vidū pretēji, piemēram, dienvidu tautām nav izteikti attīstīta bāru un restorānu kultūra.

Ņemot vērā to, ka konkursi ir vienas no ievērojamākajām kokteiļu gatavošanas un pasniegšanas sacensībām pasaulē, dalība World Class ir neatsverams ieguvums. Tā ir iespēja apliecināt savu profesionalitāti, piedāvāt augsta līmeņa apkalpošanu, kvalitatīvus un daudzveidīgus produktus, kā arī izglītot pašu patērētāju.

Ir patīkami redzēt, ka bāru kultūras nozīmi Latvijā apzinās ne tikai bāri un restorāni, kas atrodas Rīgā, – konkursā piedalās arī bārmeņi no Jūrmalas un Ikšķiles, kas pirmajam gadam ir labs rezultāts.

Dalībnieki paši atzīst, ka konkurss strādā ar labākajiem bāriem, kas ne tikai ļauj sajust pasaules garšu pašiem, bet arī ienest to savā bārā. Šī sajūta dod plānu un struktūru industrijas attīstīšanai arī Latvijā, kā arī sniedz bārmenim motivāciju paaugstināt savu profesionalitāti. “Ja bārmenis ir motivēts, tad uzlabojas arī kvalitāte,” apgalvo World Class Latvija dalībnieks.

Līdzīgās domās par izaugsmes iespējām ir arī bāru īpašnieki, kas motivē savus darbiniekus piedalīties konkursā, jo tas ir lielisks veids, kā apmainīties ar pieredzi, uzkrāt zināšanas un pilnveidot prezentēšanas prasmes. “Prasmīgs bārmenis izglīto patērētāju, kurš kļūst zinošāks un prasīgāks, kas savukārt atkal motivē pašus bārmeņus. Šādi veidojas kopējā dzērienu kultūras izaugsme, kad klients un bārmenis iedvesmo viens otru.”

Laužot stereotipus, konkursā piedalās arī dažas daiļā dzimuma pārstāves, kuras ir nolēmušas parādīt savas spējas un izaicināt sevi, cīnoties plecu pie pleca ar bārmeņiem vīriešiem, kuri ir pārliecinošā vairākumā.

Ja iezīmējam konkursa dalībnieka tēlu, tā vidējais vecums ir 25 gadi un darba stāžs – vairāk nekā seši gadi, kas, ņemot vērā to, ka Latvijā bāru kultūra sākusi attīstīties salīdzinoši nesen, ir apsveicami un liek domāt, ka aiz bāra letēm slēpjas daudzi neatklāti talanti. Konkursa mērķis ir attīstīt katra rakstura iezīmes, ļaujot savu personību izteikt dzēriena niansēs.

Diageo World Class ir pasaules līmeņa bārmeņu konkurss, kuru rīko jau kopš 2009. gada. No janvāra līdz jūnijam norit mācību process ar Latvijas, Baltijas un pasaules vēstnešiem, aptverot visdažādāko tematiku. Tālāk katram bārmenim ir viņa patstāvīgais darbs savā bārā, kur par galveno vērtētāju jau kļūst patērētājs.

Visvairāk gaidītais notikums būs 14. jūnijā Rīgā, kad notiks Baltijas valstu pusfināli, kuros piedalīsies 10 labākie Latvijas, Lietuvas un Igaunijas bārmeņi un tiks izvirzīts viens labākais no katras valsts. Jau 15. jūnijā šie censoņi sacentīsies par Baltijas uzvarētāja titulu un ceļazīmi uz World Class pasaules finālsacensībām Meksikā.

Par PRIKE Latvija

Prike Latvija nozarē darbojas kopš 1992. gada. Prike ir vadošais augstākās klases alkoholisko dzērienu pārdošanas un mārketinga uzņēmums Baltijā. Prike pārstāv vairākus pasaulē plaši zināmus alkoholisko dzērienu zīmolus.

Aiga Bernsone
SIA Prike Latvija

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

apdrošināšana  jämföra smslån  parkets  palodzes  autoserviss