Swedbank Latvija 2019.gada 4.ceturkšņa rezultāti

Swedbank peļņa 2019.gadā ir samazinājusies par 1 miljonu eiro un bija 108 miljoni. Peļņas samazinājumu ietekmēja mazāka kredītuzkrājumu atbrīvošana, kā arī lielāki izdevumi.

Rīgā, 2020. gada 28.janvārī

 

  • Stabils kreditēšanas pieaugums

  • Klientiem pieejams Apple Pay

  • Ieviesti bezmaksas darījumi Baltijas vērtspapīru tirgū

  • Jaunas iniciatīvas sabiedrības finanšu prasmju stiprināšanā

 

Pateicoties kredītportfeļa izaugsmei, tīrie procentu ienākumi ir auguši par 4 procentiem. Pieaugot gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kreditēšanai, kredītportfelis ir palielinājies par 5 procentiem. Noguldījumu apjoms ir samazinājies par 1 procentu.

Tīrie komisiju ienākumi divpadsmit mēnešos ir auguši par 2 procentiem. Zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas kompensēja lielāka klientu aktivitāte maksājumu jomā. Citi ieņēmumi ir palielinājušies par 5 procentiem, galvenokārt tāpēc, ka pieaudzis pieprasījums pēc apdrošināšanas risinājumiem.

Kopējie izdevumi gada laikā ir auguši par 8%. Izdevumus ietekmēja darba spēka izmaksu kāpums, kas saistīts ar naudas atmazgāšanas risku turpmāku samazināšanu un arī klientu izpētes padziļināšanu. Tāpat ieguldījumi veikti uzraudzības pasākumos un digitālajos risinājumos.

Kredītuzkrājumu atbrīvošana sasniedza 0,4 miljonus eiro, salīdzinot ar 2 miljoniem eiro tādā pašā laika posmā pērn.

“Neskatoties uz lēnāku Latvijas ekonomikas izaugsmi, aizvadītā gada nogalē turpināja pieaugt kreditēšanas apjomi, kā uzņēmumu, tā mājsaimniecību segmentā, kopējo bankas kredītportfeli palielinot par 5%. Tāpat pērnais gads iezīmējis izrāvienu klientu digitālo paradumu attīstībā – kodu kartes aizvietotas ar mūsdienīgākiem autentifikācijas līdzekļiem, plaši iepazīti norēķini ar tālruņiem un viedpulksteņiem, savukārt mobilās lietotnes izmantojums jau apsteidzis aktivitāti internetbankā. Tāpat decembrī Swedbank klienti saņēma ziņu par mūsu lēmumu atcelt komisijas maksu par darījumiem ar vērtspapīriem. Šis lēmums iezīmē Swedbank apņēmību ne vien sekmēt Latvijas iedzīvotāju finanšu ilgtspēju, bet arī attīstīt prasmes veikt ieguldījumus, tuvinot tās attīstīto valstu līmenim,” saka Swedbank Latvija vadītājs Reinis Rubenis.

Aizvadītā gada noslēdzošajā ceturksnī Swedbank turpināja pilnveidot klientu pieredzi bankas digitālajos kanālos. Klientu pāreja uz jauno mobilo lietotni tika noslēgta novembrī, turklāt klienti ir aktīvi sākuši izmantot biometrijas autorizācijas iespējas, veicot maksājumus mobilajā lietotnē. Decembrī Swedbank ieviesa Apple Pay, kas ļauj klientiem veikt norēķinus ar iPhone un Apple Watch. Tagad klienti, kuri izmanto viedierīces maksājumu veikšanai, var tās izmantot, neatkarīgi no ierīces tehnoloģiskās platformas.

Decembrī Swedbank paziņoja, ka atceļ visas komisijas maksas vērtspapīru tirdzniecības darījumiem ar Baltijas biržās tirgotajiem vērtspapīriem. Tāpat atceltas tiek arī vērtspapīru glabāšanas komisijas maksas privātpersonu klientiem, kuru vērtspapīru portfelis nepārsniegs 30 tūkstošus eiro. Mērķis ir palīdzēt Swedbank klientiem atvieglot iespējas ieguldīt vērtspapīros.

Ikgadējā “Mīlētāko zīmolu topā” Swedbank ieguva augstāko novērtējumu un tika atzīts par mīlētāko zīmolu ne tikai Latvijā, bet arī pārējās Baltijas valstīs. Tikmēr turpinot pilnveidot savus ilgtspējas mērķus, arī Baltijā ir sākta Swedbank zaļo obligāciju kustība. Tās ietvaros līdzekļi vairāk tiek ieguldīti videi draudzīgos finansējuma instrumentos, kas palīdz veidot ilgtspējīgāku kredītportfeli.

Pērn Swedbank ir pastiprinājusi ieguldījumus Latvijas sabiedrības finanšu prasmju uzlabošanā. Gada sākumā tika atklāta Finanšu laboratorija, kur spēles gaisotnē skolēni iedziļinās dažādos finanšu jautājumos un pārbauda savas spējas. Gada laikā laboratoriju apmeklējuši vairāk nekā 7500 bērnu, turklāt pieprasījums būtiski pārsniedz telpas kapacitāti, tāpēc pieņemts lēmums par laboratorijas paplašināšanu. Tāpat gada pēdējā ceturksnī Swedbank Finanšu institūts sadarbībā ar TV3 Latvijas skatītājiem piedāvāja jaunu izglītojošu šovu “Naudas pavēlnieks”, kurš atraktīvā formā plašai auditorijai atgādina par ģimenes budžeta plānošanas priekšrocībām. Raidījums ieguva plašu rezonansi Latvijas ģimeņu vidū un bija otrais skatītākais šovs rudens sezonā.

Swedbank Latvijā 2019.g.4.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv

Swedbank Grupas 2019.g.4. ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.com

 

Swedbank
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli