IT uzņēmuma "Datakom" peļņa pēdējos trīs gados pieaugusi pusotru reizi


Uldis Semeiks. public. foto
Tehnoloģiju uzņēmums "Datakom" ir viens no lielākajiem IT risinājumu sniedzējiem Latvijā un valsts svētku mēnesī – novembrī atzīmē jau 25 gadu pastāvēšanas jubileju. Pa šiem gadiem uzņēmums ir transformējies, audzis, attīstījies un krājis pieredzi, lai apkalpotu savus klientus arvien augstākā kvalitātē, par ko liecina arī skaitļi. Atskatoties vien uz pēdējiem 3 gadiem uzņēmumu darbinieku skaits no 78 ir audzis līdz 91 darbiniekam, uzņēmuma peļņa – no 642 tūkst. eiro līdz rekordlielai peļņai – 1,576 miljoniem eiro jeb par 145%. Apgrozījums šajos trīs gados audzis no 10 līdz 13 miljoniem eiro.

Novērtēt izaugsmi ir grūti, jo deviņdesmito gadu sākumā ar IT jomu saistītie pakalpojumi bija primitīvi. Tika tirgoti datori, tos instalēja un uzstādīja. Turpretim šodien tiek piedāvāti daudz filigrānāki un komplicētāki risinājumi un pakalpojumi. Līdz ar to datoru apkalpošana ir viens no vienkāršākajiem darbiem, ko uzņēmums spēj izdarīt, pretēji 1994. gadam, kad šis biznesa virziens bija primārais.

Arī klientu atbalsta vide ir mainījusies un nemitīgi uzliek augošas prasības pakalpojumu kvalitātei, tādēļ arī serviss tiek pielāgots. “Klienti ir pieraduši saņemt maksimāli augsta līmeņa pakalpojumus, to arī cenšamies nemainīgi nodrošināt”, stāsta “Datakom” valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks. “Papildus komunikācijas kanāliem, klients šodien prasa augstu automatizāciju. Ja kādam jāpiesaka problēma telefoniski vai e-pastā un jāstāsta, kas ir noticis, tas nozīmē, ka kaut kas jau ir nokavēts. Uzskatām, ka proaktīva rīcība ir veiksmīga servisa stūrakmens IT nozarē. To arī cenšamies panākt un nodrošināt.”

Šo gadu laikā arī mainījusies pieeja – partneru loks gadu gaitā sašaurināts, nevis paplašināts, kā tas ir ierasts. Iemesls šādai izvēlei bijis vienkāršs – lai spētu nodrošināt labāko kvalitāti, darbojoties tur, kur ir pirmie, ar labākajiem speciālistiem. “Lai izmērītu savu kompetenci, labākā ir klientu mēraukla – vai klients ir gatavs ieteikt mūs kādam citam. Tā ir mūsu galvenā atzinība. Pēc citām atzinībām un balvām mēs netiecamies,” atzīst Semeiks.

“Datakom” vadība norāda, ka ir svarīgi sasniegt biznesa mērķus un to realizēt spēj tikai profesionāla un motivēta komanda. Attiecības starp uzņēmumu un darbinieku ir biznesa projekts, kurā abām pusēm jājūtas komfortabli un ar skaidri saprotamiem ieguvumiem. “Datakom” komandā strādā 5 paaudžu darbinieki – dažādība uzskatos, paradumos, viedokļos, vēlmēs un gaidās ir neizbēgama. Lai uzrunātu katru darbinieku, uzņēmuma motivācijas pamatā ir darbinieku individuālās vērtības. “Datakom” komanda šīs vērtības ir noteikusi un tas ir uzņēmuma pamats attiecību un veselības, jeb motivācijas programmas veidošanā. Divas reizes gadā tiek arī rīkoti saliedēšanās pasākumi un tiek atbalstīti katra departamenta iekšēji rīkotie pasākumi.

“Datakom” nav uzņēmums, kurš apstājas pie sasniegtā – tas meklē jaunus izaicinājumus un biznesa iespējas. Skatoties nākotnē uzņēmuma vīzija ir būt uzticamam partnerim vietējā tirgū, nodrošināt mērogojamus pakalpojumus eksporta tirgos, kā arī attīstīt gan savus, gan klientu biznesa mērķus ilgtermiņā. Tuvākajā laikā plānots arī labākos produktus un pakalpojumus palaist citu valstu tirgos.

Tehnoloģiju uzņēmums “Datakom”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli