"Talgo": "Škoda" ir iesniegusi patiesībai neatbilstošus datus elektrovilcienu iepirkumā un ir jāizslēdz no tālākās ...

"Talgo": "Škoda" ir iesniegusi patiesībai neatbilstošus datus elektrovilcienu iepirkumā un ir jāizslēdz no tālākās dalības sarunu procedūrā

Vilcienu ražotājs "Talgo" Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) ir pārsūdzējis "Pasažieru vilciena" prettiesiski veikto elektrovilcienu iepirkuma rezultātu pārvērtēšanu un aicina izslēgt kompāniju "Škoda" no dalības sarunu procedūrā, jo tās piedāvātie elektroenerģijas rādītāji un uzturēšanas izmaksas saskaņā ar nozares standartiem ir uzskatāmas par neatbilstošām patiesībai. Divas neatkarīgas un nozarē starptautiski atzītas ekspertu kompānijas ir veikušas "Škodas" piedāvājuma padziļinātu analīzi, pamatojoties uz uzņēmuma informāciju, kas tika sniegta IUB, un vienprātīgi secināja, ka uzņēmuma piedāvājumā minētie dati nav īstenojami.

Divi eksperti no divām Eiropas Savienības valstīm, kuriem ir ilggadēja pieredze elektrovilcienu konkursos, vienprātīgi atzina, ka “Škodas” piedāvātais tehniskais risinājums nespēj nodrošināt tādu elektroenerģijas patēriņa un uzturēšanas izmaksu samazinājumu, kāds tika norādīts uzņēmuma piedāvājumā. Piedāvājumā minētais ietaupījums saskaņā ar nozares standartiem nav atbilstošs patiesībai un nav īstenojams dzīvē. Tāpat eksperti secināja, ka piedāvātās elektrovilcienu nākotnes uzturēšanas izmaksas ir vismaz divas reizes zemākas nekā tuvākajam labākajam piedāvājumam un nesedz pat nepieciešamo rezerves daļu un materiālu izmaksas. Pieejamie dati un starptautiskā prakse liecina, ka šāda milzīga starpība un atšķirība starp uzturēšanas izmaksām norāda, ka “Škoda” uzturēšanas izmaksas ir balstītas uz mākslīgiem un maldinošiem aprēķiniem, ko praksē nebūtu iespējams īstenot.

Būtisks aspekts, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, ir tas, ka 32 elektrovilcienu uzturēšanas izmaksas 35 gadu laikā būs jāsedz pašam “Pasažieru vilcienam”. Sankcijas par pienācīgu līguma neizpildi ir noteiktas tikai par piecu pirmo gadu laikā veiktajām tehniskās apkopes pārbaudēm. Tādejādi var izveidoties situācija, kad “Pasažieru vilciens” būs spiests iegādāties elektrovilcienus gandrīz par 16 miljoniem eiro dārgāk, nākotnē saskaroties ar būtisku uzturēšanas izmaksu pieaugumu, jo “Škoda” iesniegusi patiesībai neatbilstošus datus, par kuru neatbilstību uzņēmums neuzņemas nekādu atbildību.

Uzturēšanas izmaksām ir ļoti liela ietekme uz kopējām izmaksām, proti, šādas izmaksas var sasniegt 25%-30% no visām uzturēšanas izmaksām. Tādejādi piedāvājums ir padarīts nepamatoti lēts un neatbilstošs nolikumam. Eksperti pieļauj iespēju, ka “Škodas” piedāvātās elektrovilcienu uzturēšanas izmaksas varētu būt tik zemas tādēļ, ka uzņēmuma piedāvājumā nav ietvertas visas nepieciešamās uzturēšanas izmaksas korektīvām apkopēm.

Līguma slēgšana ar pretendentu, kura piedāvājums nav saimnieciski izdevīgs un ir pamatots ar patiesībai neatbilstošiem aprēķiniem, nav uzskatāma par vienlīdzīgas attieksmes un konkurences nodrošināšanu. Jāuzsver, ka elektrovilcienu iepirkums tika pārvērtēts tikai pēc IUB iejaukšanās sarunu procedūras gaitā, uzliekot par pienākumu “Pasažieru vilcienam” pārvērtēt “Škodas” sniegto elektroenerģijas patēriņa aprēķinu. Uzņēmuma piedāvājumam tika piemēroti citi vērtēšanas kritēriji nekā pārējiem iepirkuma dalībniekiem, tādejādi pārkāpjot vienlīdzīgas un taisnīgas attieksmes principu.

Lai neveidotos situācija, kad līguma slēgšanas tiesības tiek piešķirtas pretendentam, kurš ir pārkāpis iepirkuma nolikuma prasības un iesniedzis piedāvājumu saskaņā ar vērtībām, nosacījumiem un noteikumiem, kas ir ļoti tālu no pārējiem iepirkuma dalībniekiem piemērotajiem nosacījumiem un neatbilst dzelzceļu nozares standartiem, piedāvājumu, kas var nostādīt PV riska situācijā, ja tiek īstenots šis piedāvājums, un lai tādējādi novērstu nopietnus draudus sabiedrības interesēm, “Škoda” ir jāizslēdz no tālākās dalības sarunu procedūrā.

Par Talgo

TALGO S.A. ir vadoša specializēta ritošā sastāva kompānija, kas koncentrējas uz tehnoloģiski diferencētu, ātru un vieglu vilcienu projektēšanu, ražošanu un apkopi, ar rūpnīcām un tehniskās apkopes centriem 7 valstīs: Spānijā, Vācijā, Kazahstānā, Uzbekistānā, Krievijā, Saūda Arābijā un ASV. Uzņēmums ir pazīstams visā pasaulē ar savu inovāciju potenciālu, unikālo tehnoloģiju un drošumu.

Iepirkumu uzraudzības birojs
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli