PropTech konference: 2019. gads nekustamo īpašumu nozarē būs mobilo lietotņu gads saskarsmei ar klientiem


public. foto
Nākamais, 2019. gads būs mobilo lietotņu gads, lai caur tām mijiedarbotos un komunicētu ar saviem klientiem, lietotu rēķinu nomaksas sistēmas utt. Gan Baltijas valstīs, gan arī citviet Eiropā ļaudis tehnoloģiju ziņā vairs nav t.s. desktop jeb galddatora līmenī, jo jau kādu laiku viedtālrunis ir galvenais tehnoloģiju rīks, kuru izmantojam darbā un sadzīvē.

Tādu atziņu pauda Valērijs Sičovs, efektīvu maksājumu un komunikācijas sistēmas uzņēmuma Bill.me vadības komandas loceklis, 27. septembrī uzstājoties starptautiskā forumā, kas veltīts tehnoloģijām nekustamo īpašumu nozarē – PropTech Riga.


Valerij Sishov public. foto

Savu uzstāšanos „Kā musdienīgās tehnoloģijas veido/ietekmē nekustamo īpašumu tirgu visā pasaulē” Sičovs sāka šādi: „Mūsdienās tehnoloģijas ir mums visapkārt, un tās ne tikai maina veidu, kā mēs strādājam, bet arī to, kā mēs dzīvojam, kā mēs sazināmies un izklaidējamies. Jaunākās tendences ir sasniegušas pat tādu, sākotnēji konservatīvu uzņēmējdarbības jomu - īpašumu pārvaldības biznesu. Bet kā īpašuma pārvaldības uzņēmums var gūt labumu no jaunajām tehnoloģijām, lai tas būtu konkurētspējīgāks un uzlabotu savu klientu pieredzi?”

V. Sičovs atzina, ka uzņēmējiem ikvienā nozarē svarīgi ne tikai izprast atšķirības starp kultūrām (jo mūsdienās bizness ir visā pasaulē), bet arī klientu vajadzības, vēlmes un saprast to, ko patērētājs domā, kā uzņēmumam būtu jāstrādā. „Klienti no uzņēmumiem sagaida labu servisu un ātru reakciju. Viņi zina un ir pieredzējuši labu apkalpošanu, un tādu gaida arī no citiem uzņēmumiem, bet, ja tādu saņem, tad 80% to rekomendē arī citiem, bet 40% ar savu apmierinātību padalās sociālajos medijos,” teica viņš, sniedzot dažus piemērus no sava ikdienas darba. Viens no piemēriem bija viņa mājokļa apsaimniekotājs, kurš kopumā savu darbu paveic labi, ātri salabo visu, kas salūzis utt., bet lielākā problēma tam esot tas, kā šis uzņēmums izturas pret klientiem, t.sk., kā komunicē ar tiem, un tas esot tālu no vēlamā. „Mūsdienu tehnoloģijas ļauj radīt labus apkalpošanas rīkus, palīdz mainīt vai uzlabot veidu, kā uzņēmumi strādā un komunicē. Ir svarīgi savus klientus laikus informēt par izmaiņām, jaunām lietām, jo, veiksmīgi komunicējot ar klientiem, ir iespēja piedāvāt labāko servisu ne tikai tiem, bet arī piesaistīt jaunus klientus. Tirgus ir atvērts un mums ir jābūt gataviem tam. Mēs, tāpat kā mūsu klienti, varam ikvienu pakalpojumu sniedzēju nomainīt dienas vai stundas laikā, un tas attiecas arī uz īpašumu pārvaldītājiem. Tādēļ nepieciešams vairot klientu lojalitāti, lai būtu droši, ka klienti ir laimīgi ne tikai lietojot mūsu pakalpojumu, bet ir arī apmierināti ar tā kvalitāti,” atzīmēja Sičovs.

„Jebkura veida apkalpošanu klients salīdzina ar visu savu līdzšinējo pieredzi. Piemēram, es devos uz šejieni ar taksometru, kas nebija labākā mana pieredze, jo es visu laiku uztraucos, vai mans uzvalks būs tīrs, un vienlaikus atcerējos savu brīnišķīgo braucienu ar taksometru Parīzē, kura sēdekļi bija pārklāti ar sniegbaltiem pārvalkiem. Tā tas mūsdienās notiek, kad mēs kaut ko pērkam vai lietojam. Piemēram, es savu līdzšinējo mājokļa apsaimniekotāju nesalīdzinu ar sava iepriekšējā dzīvokļa apsaimniekotāju, bet gan ar savu vecāku mājas apsaimniekotāju, kas man liekas ļoti labs. Turklāt šādu - labu - pieredzi cilvēki ne tikai paši novērtē, bat arī dalās ar to publiski. Jāatceras, ka arī par negatīvu pieredzi tiek komunicēts,” teica V. Sičovs. Lektors norādīja, ka cilvēki, pirmkārt, sūdzas tāpēc, lai kaut kas mainītos uz labo pusi, vienlaikus ietekmējot arī savus draugus, vecākus un paziņas nelietot šādu servisu. Saskaņā ar statistikas datiem, 67% neapmierināto aktīvi atrunā no šāda pakalpojuma, bet 42% dalās ar negatīvu informāciju soctīklos. Šādu – negatīvu – informāciju nevajag arī ignorēt, bet izmantot to, lai uzlabotu apkalpošanu. Un te talkā nāk tehnnoloģijas. Tāpēc uzņēmumam ir jābūt pārliecinātam, ka tas spēj sasniegt savu klientu ikvienā komunikācijas kanālā, kas ir svarīgs pašam klientam. Tāpēc mūsdienās ir gan t.s. sarunboti (saziņas roboti-red.), gan 24 stundu apkalpošanas serviss u.c., ko apvieno viens mijiedarbošanās rīks: viedtelefons.

Valērijs Sičovs atzina, ka pēdējo pāris mēnešu laikā nācies komunicēt ar vairāk nekā 100 īpašumu pārvaldības un komunālo pakalpojumu sniedzējiem visā Eiropā, kas licis saprast, ka nākamais, 2019.gads, būs mobilo lietotņu gads, un tās tiks izmantotas, lai mijiedarbotos un komunicētu ar klientiem, apmainītos ar informāciju, apmaksātu rēķinus utt. „Mēs labi atceramies nesenus laikus, kad apsaimniekotāji un NĪ uzņēmumi aktīvi publicējās presē, bet tagad visiem ir savas tīmekļa lapas, kurās var izvēlēties papildus pakalpojumus. Baltijas valstīs, Eiropā mēs tehnoloģiju ziņā atrodamies nākamajā līmenī - jau kādu laiku viedtālrunis ir galvenais tehnoloģiju rīks, kuru izmantojam darbā un sadzīvē: saņemam e-pastus, un caur dažādām lietojumprogrammām maksājam rēķinus, iepērkamies utt. Tādēļ uzņēmumiem tas ir jāapzinās, jāpieņem un jāmainās, lai nezaudētu konkurētspēju,” atzīmēja V. Sičovs.

27. un 28. septembrī pirmo reizi Latvijā notika starptautisks forums, kas veltīts tehnoloģijām nekustamo īpašumu nozarē - „PropTech Riga”, kuru organizēja LANĪDA sadarībā ar lieldraugu – Bill.me. Foruma ietvaros norisinājās arī sacensība - izaicinājums PropTech jomas jaunuzņēmumu (startup) vidū.
Forums pulcēja speciālistus no 11 valstīm, kuriem ir interese par karstākajām tehnoloģiju tendencēm, un kuri jūt, ka pasaule mainās un vēlas piedalīties šajās pārmaiņās.


Vairāk informācijas par  PropTech Riga – proptechriga.lv.

Foto no foruma https://ej.uz/proptech_photo

Prezentācijas: https://ej.uz/proptech_presentations1 vai https://ej.uz/proptech_presentations2

 

LANĪDA
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  Innsbruck Airport Transfers  vannu restaurācija