Kaspersky: 27 % vecāku Latvijā īsti nezina, kādu informāciju bērni izpauž publiski


public. foto
2020. gada 15. oktobrī
Bērnu audzināšana digitālajā laikmetā nav viegls uzdevums. Nemitīgi parādās arvien jauni un jauni sociālie mediji, kas piesaista bērnus un atstāj vecākus ārpus redzesloka. Tie rada jaunas briesmas, kuras tomēr var novērst vecāku pašizglītošanās un spēja sekot līdzi jaunumiem.

Aptauja „Atbildīga digitālā bērnu audzināšana” liecina1, ka 47 % bērnu Latvijā ir konti sociālajos medijos. Populārākie tīkli ir Snapchat (to izmanto 40 % bērnu), Facebook (72 %), Instagram (72 %), WhatsApp (82 %) un YouTube (57 %). Skaidrs, ka vecāki cenšas neatpalikt no straujajām pārmaiņām un arī reģistrējas šajos medijos. Piemēram, 45 % draudzējas ar bērniem sociālajos medijos un pat tērzē tur, un 25 % ir draugi bez tērzēšanas.

Tomēr ir novērojamas arī bīstamas tendences: 27 % vecāku īsti nezina, kāda informācija ir publiski pieejama bērna sociālo mediju kontos, un līdz ar to viņi nezina, ka bērni var publicēt radinieku vārdus (23 %), savu precīzo atrašanās vietu (21 %) un tamlīdzīgu personisko informāciju.

Vecākiem ir jāzina, kādai informācijai bērni piešķir piekļuvi internetā, jo šie dati, iespējams, var kaitēt bērnam un viņiem pašiem, palīdzot kibernoziedzniekiem veikt personu identificējošas informācijas zādzību. Ir ārkārtīgi svarīgi iemācīt bērniem pareizo pieeju personiskās informācijas glabāšanai un pārliecināties, ka viņi saprot, kāda informācija ir privāta un nav domāta visu zināšanai,” norāda Kaspersky vadītājs Baltijas valstīs Andis Šteinmanis.

Lai internetā pasargātu bērnu un viņa personisko informāciju, Kaspersky iesaka rīkoties šādi:

  1. Runājieties ar bērnu un izveidojiet nepieciešamo saikni: aplieciniet, ka vienmēr esat gatavs atbildēt uz viņa jautājumiem, iemāciet interneta ētikas pamatus un atšķirību starp privāto un publisko informāciju.

  2. Draudzējieties ar bērnu sociālajos medijos un, iespējams, laiku pa laikam pārbaudiet viņa publicēto informāciju, tomēr centieties neiejaukties bērna privātajā dzīvē.

  3. Ieinstalējiet uzticamu drošības risinājumu2, lai sekmīgi un produktīvāk rūpētos par bērna digitālo dzīvi.

Par Kaspersky

Kaspersky ir starptautisks kiberdrošības uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā. Kaspersky dziļā draudu pazīšana un drošības zināšanas nepārtraukti pārtop inovatīvos drošības risinājumos un pakalpojumos, lai aizsargātu uzņēmumus, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valdības un patērētājus visā pasaulē. Uzņēmuma visaptverošajā drošības klāstā ietilpst labākā galiekārtu aizsardzība un vairāki specializēti drošības risinājumi un pakalpojumi cīņai ar sarežģītiem un mainīgiem digitālajiem apdraudējumiem. Vairāk nekā 400 miljonu lietotāju ir aizsargāti ar Kaspersky tehnoloģijām, un mēs palīdzam 250 tūkstošiem korporatīvo klientu aizsargāt to, kas viņiem ir vissvarīgākais. Uzziniet vairāk vietnē www.kaspersky.com.

1 Aptauja „Atbildīga digitālā bērnu audzināšana” 2019. gada beigās–2020. gada sākumā tika īstenota kopā ar pētniecības aģentūru „Toluna”. Aptaujā piedalījās 5000 respondentu no Tuvajiem Austrumiem, Turcijas, Āfrikas un Baltijas valstīm.

2 piemēram, Kaspersky Safe Kids

Kaspersky
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums