Pirmo reizi Latvijā konferencē "Retail Pulse'19" satiekas mazumtirdzniecības nozares eksperti


public. foto
28. martā Rīgā, "VEF Kvartāla kamerzālē" notika pirmā mazumtirdzniecības nozares konference Latvijā "Retail Pulse‘19". Šis notikums ļāva satikties lielākajiem nozares speciālistiem no visas Baltijas, lai dalītos pieredzē un redzējumā par modernu iepirkšanos, par to, kā mazumtirdzniecības joma attīstīsies nākotnē, kā veidot attiecības ar patērētāju un kāda nozīme tajā ir reklāmai un dizainam un citām aktualitātēm.

„Pēdējo 10 gadu laikā mazumtirdzniecības nozarē ir notikušas ļoti daudz pārmaiņas. Modernizācijas ietekmē visās Baltijas valstīs notika straujš tradicionālo veikalu skaita samazinājums – no 5 līdz 9 tūkstoši katrā valstī. Ir mainījies arī tirdzniecības vietu koncepts – vislielākās pārmaiņas piedzīvojusi Igaunija, kur hipermārketu nozīme sabiedrības vērtējumā pieaugusi par vairāk kā 50%. Arī Latvijā šis pieaugums ir vērā ņemams, lai gan šeit lielāko daļu tirgus sastāda nelieli lielveikali un tirdzniecības vietas izmērā no 100 līdz 1000 m2. Lietuvā šīs izmaiņas nav tik lielas, ko varētu skaidrot ar modernizācijas aizsākšanos šajā valstī jau līdz 2008. gadam,“ konferenci uzsāk Žaneta Simonaitīte, "Nielsen” Mazumtirdzniecības klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Baltijā. „Pārtikas pirkšana internetā kļūst arvien populārāka, 2018. gadā 3,5% no Latvijas iedzīvotājiem atzina, ka iegādājas produktus tiešsaistes veikalos, kas ir 2 reizes vairāk nekā 2017. gadā,“ par svarīgu tendenci nozarē stāstīja Žaneta Simonaitīte.

Savā prezentācijā Žaneta iepazīstināja ar Nielsen veiktā pētījuma rezultātiem par pircēju tendencēm Baltijas valstīs. Pētījums atklāj, ka viena mājsaimniecība Latvijā vidēji tērē 225 EUR ikmēneša patēriņa precēm, kamēr Igaunijā tie ir 240 EUR, bet Lietuvā – 205 EUR. Latvijā visizteiktākais īpatsvars no produktiem ir tieši svaigai pārtikai, kas ir 75% no iepirkumu groza. Igaunijā tie ir tikai 59%, bet Lietuvā – 60% no ikmēneša tēriņiem. „Ja cilvēkam ir jātērē lielākā daļa naudas par svaigiem produktiem, kas visvairāk nepieciešami, protams, ka viņš sāks sūdzēties, ja cenas tiks paaugstinātas. Un šajā ziņā lietuvieši sūdzas visvairāk, lai gan īsti neseko līdzi cenu izmaiņām. Un dažreiz pat ir grūti izsekot, kādai jābūt cenai par pienu vai sviestu,“ piebilst Žaneta Simonaitīte. „Bet par augstām cenām cilvēki sūdzas jebkurā valstī. Un ko viņi dara? Meklē izdevīgus piedāvājumus! Aptuveni puse no sabiedrības iepērkoties vislielāko uzmanību pievērš atlaidēm. Un 10% no tiem mainītu iepirkšanās vietu, ja citur būtu labāka cena, un šajā ziņā Latvija pārspēj kaimiņvalstis – latvieši 63% no visiem pirkumiem izdara par precēm, kurām piemērota atlaidi, kamēr Igaunijā tie ir 52%, bet Lietuvā 58%.“

Vēl kāda interesanta tendence, uz ko norādīja „Nielsen“ mazumtirdzniecības klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Baltijā, ir noteiktu robežu izzušana. Grāmatu veikali pārvēršas par kafejnīcām, aptiekas par veselīgu uzkodu tirgotājiem, kafija pārtop par desertu un ražotājs – par izplatītāju. Starp tirdzniecības vietām pieaug arī specializēto veikalu īpatsvars, piemēram, alum, bērnu precēm, dzīvnieku pārtikai, kafijai u.tml. „Tehnoloģijas ir mūsu nākotne, un jaunām precēm, idejām un tendencēm atvērta ir ne tikai jaunākā paaudze, bet arī seniori izmanto iepirkšanos internetā. Ar jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem arī vecāka gada gājuma cilvēki var iepirkties tiešsaistē – vienkārši nosūtot SMS, un internetveikals atpazīst viņu vajadzības un piegādā visu nepieciešamo,“ stāsta Žaneta Simonaitīte.

Konferencē ar savu pieredzi dalījās arī Gundega Laugale, MAXIMA LATVIJA mārketinga departamenta direktore, kas apliecina, ka „mūsdienu pircējs savā iepirkšanās pieredzē meklē ne tikai labu cenu, bet arī augstu kvalitāti, ērtu un ātru pieejamību, plašu sortimentu ikviena pircēja vajadzībām.“ Vairāki konferences runātāji uzsvēra, ka ļoti populāri mūsdienās kļūst conveniet jeb maza formāta veikali, Baltijas valstīs pēdējā gada laikā šādu iepirkšanās vietu skaits palielinājies par 13%. “Jaunajā veikalu tīkla “Maxima Express” koncepcijā esam iekļāvuši visu labāko no mūsu esošajiem veikaliem un papildinājuši ar inovācijām, ko prasa mūsdienu iepirkšanās paradumu maiņa un cilvēku dzīvesstila specifika,” par pārmaiņām veikalu formātos stāsta Gundega Laugale.

Par to, kā aizvadīta pirmā šāda veida konference Latvijā, komentē konferences rīkotājs, pircēju un tirgotāju aktivizācijas aģentūras “!ASAP” vadītājs Ivo Skribis: ““Retail Pulse'19” konferences mērķis ir akcentēt skatījumu uz patērētāju ārpus cenu prizmas, fokusējoties uz pareizo uzsvaru un punktu atrašanu, kas spētu piesaistīt un noturēt patērētāja uzmanību. Konferences laikā visi eksperti bija vienisprātis, ka kopējā patērētāja pieredze, kas tiek gūta pirms, iepirkšanās procesa laikā un pēc iepirkšanās, ir būtisks faktors, kas nosaka izvēles par to, kurā veikalā tiks izdarīti pirkumi un kuras preces tiks nopirktas.”

Par faktoriem, kas ietekmē pircēju izvēli, par tirgus tendenču attīstību un turpmāko gadu izaicinājumiem, konferences ietvaros runāja eksperti no tādiem vadošajiem nozares uzņēmumiem kā Coca Cola, Narvesen Baltija, “Ambient Marketing OÜ”, Parīzes ESLSCA biznesa skolas, “PEDAB Latvia”, “Graci”, “PwC Latvija”, “MILZU!”, “Yes We Can” un citiem.

Konferences laikā uzņēmums “Datakom”, kas Latvijā darbojas jau 25 gadus un ir viens no vadošajiem IT risinājumu nodrošinātājam Baltijas reģionā, prezentēja savu inovatīvu norēķinu risinājumu, kas radīts, lai atvieglotu restorānu, kafejnīcu, veikalu, kā arī citu mazumtirdzniecības uzņēmumu darbu ikdienā.

Konferences “Retail Pulse'19” programma:

“Mazumtirdzniecības pulss Baltijā” – Žaneta Simonaitytė (Lietuva), “Nielsen” mazumtirdzniecības klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Baltijā;

“Modernā iepirkšanās jeb mūsdienu veikals” – Gundega Laugale, “Maxima Latvija” Mārketinga departamenta direktore;

“Transformējoša iepirkšanās pieredze” – Agnis Stibe, “TRANSFORMS.ME” dibinātājs, Parīzes ESLSCA biznesa skolas profesors;

“15 alternatīvas, kā palielināt pārdošanu bez cenu samazinājuma” – Kristjan Kaleviste (Igaunija), “Ambient Marketing Estonia” partneris;

“Nielsen” “Labākais jaunais produkts 2018”/”Nielsen” “Best New Launch 2018” apbalvošana;

“Iesaistes un pieredzes nozīme ceļā uz pirkumu” – Ivo Skribis, “!ASAP” vadītājs;

“Dizains kā pirkuma motivators” – Alise Balgalve, “Graci” idejas autore un vadītāja;

“Mazs pirkuma grozs un neparedzami klienti? Mārketinga kampaņa nesniedz gaidītos pārdošanas rezultātus? Ko darām nepareizi?” – Leons Mednis, “PEDAB Latvia” analītikas risinājumu eksperts;

“Iepirkšanās pieredzi ietekmējošas inovācijas. Risinājumi, kas izgaisīs un kas ir uz palikšanu” – Egils Trumpe, “PwC Latvija” biznesa vadības konsultāciju vadītājs;

“Merčenrdaizings un merečendaizers. Cilvēka nozīme” – Mārtiņš Koks, “MILZU!” tirdzniecības mārketinga vadītājs;

“Kāds reklāmas risinājumu ražotājam sakars ar pārdošanu?” – Jānis Miķelsons, “Yes We Can” valdes loceklis un līdzīpašnieks;

Diskusija: “Ko nozīmē būt labam pircēju mārketinga ekspertam?”.

Plašāka informācija pieejama konferences mājaslapā.

“Retail Pulse'19” rīko “Kapitāls Networks” un "!ASAP" ar “Datakom”, "Nielsen", “Yes We Can”, “PEDAB Latvia”, “Gardu muti”, “Neptunas”, “Fazer”, “Paulig”, "IB serviss" un žurnāla “Kapitāls” atbalstu.

Ogilvy PR LATVIA
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  Kafijas automātu remonts