Kas ir digitālais mārketings: ceļvedis iesācējiem


Foto: freepik.com
Digitālais mārketings paredz dažādu platformu, tehnisko risinājumu un satura formu mijiedarbošanos, lai pēc iespējas precīzāk uzrunātu vēlamo mērķa tirgu un veicinātu atbilstošu mārketinga mērķa izpildi.

Digitālā mārketinga aģentūra Infinitum Agency piedāvā uzņēmuma izaugsmei plašu pakalpojuma klāstu – mājaslapas analītika, mājaslapas optimizācija, digitālā reklāma, satura komunikācija. 

Pircēju ceļš digitālajā vidē

Pircēja ceļš (Constumer Jurney) ir pirkuma lēmuma pieņemšanas ceļš, kas, galvenokārt, tiek balstīts uz pircēja pieredzes un aktivitāšu kopumu. Katram pircējam tas ir notikumiem bagāts un atšķirīgs. Tāpēc  ņem vērā 4 svarīgākos aspektus, lai uzrunātu savu mērķa grupu daudz precīzāk.

Interese. Gluži kā pirmajā randiņā, arī zīmolam uz potenciālo auditoriju jāatstāj labs iespaids. Aukstai auditorijai, kura neko daudz nezina par Tavu zīmolu, labu iespaidu noteikti radīs pārdomāts preču vai pakalpojumu piedāvājuma klāsts, vizuālais tēls sociālo tīklu reklāmā un komunikācijas prasmes, piemēram, bloga rakstā.

Vajadzība. Tiklīdz auditorija ir kļuvusi siltāka un apzinājusies par produkta vai pakalpojuma nepieciešamību, pārsvarā veic izpēti un salīdzināšanu apmeklējot vēl vismaz 3 – 5 konkurentu lapas.  Lai klients izdarītu izvēli par labu Tavam zīmolam, Tev palīdzēs citu klientu veiksmes stāsti.

Pirkums. Auditorija ir pieņēmusi gala lēmumu un veikusi pirkumu. Pircēji iedalās trīs grupās:

  • lojālie – kuri atkārtoti izvēlas konkrēto produktu vai pakalpojumu un ar pozitīvo pieredzi dalās;

  • pasīvie – turpinās iegādāties preci vai izmantot uzņēmuma pakalpojumu, taču nedalīsies ar atsauksmēm. Pastāv liela iespēja, ka viņi nav pilnībā pārliecināti par savu pašreizējo izvēli un, ja konkurents piedāvās labāku cenu, visticamāk, izvēlēsies par labu šim piedāvājumam;

  • neapmierinātie – kuriem saskarsme ar zīmolu nav bijusi tā labākā un, iespējams, nekad neatgriezīsies. Jāuzmanās, lai šī negatīvā pieredze nepārvēršas par agresīvu komentāru un neslavas celšanu.

Lojalitāte (zīmola vēstnesis). Lai klients lepotos ar abpusēji izdevīgu sadarbību un paliktu uzticams ilgākā laika periodā, vari organizēt klientu pasākumus vai piedāvāt lojalitātes atlaižu programmas. Liec klientam nojaust, ka Tev viņš rūp.

Digitālā mārketinga veidi


Foto: freepik.com

#1 Satura mārketings

Satura mārketings ietver ilgtermiņa stratēģiju, kas balstīta uz augstas kvalitātes satura formu izmantošanu, lai stiprinātu attiecības ar esošajiem klientiem un veicinātu jaunas mērķauditorijas piesaisti. Satura mārketings ir lielisks palīgs klientu apkalpošanā (chatbot), mājaslapas konversijas optimizācijā (Conversion Rate), potenciālo līdu ģenerēšanā (Lead generation), reklāmas veidošanā un citur.

Satura mārketings galvenokārt sastāv no:

  • mājaslapas satura, tostarp, bloga rakstiem;

  • preses relīžu izsūtīšanas;

  • reklāmrakstiem medijos;

  • sociālo tīklu komunikācijas;

  • e-grāmatas, PDF lejuplādējamiem ceļvežiem;

  • pasākumu vai semināru organizēšanas;

  • e-pasta mārketinga;

  • pētījumiem un aptaujām;

  • video komunikācijas satura, tostarp, vebināriem;

  • audio jeb Podcast satura;

  • viedokļu līderu jeb Influenceru mārketinga;

  • klientu atsauksmēm. 

#2 Mājaslapas optimizācija

Mājaslapas optimizācija jeb Search Engine Optimisation (SEO) palīdz veikt mājaslapas optimizāciju saskaņā ar meklētājprogrammas, piemēram, Google prasībām. Precīzi izmantojot uzņēmumam atbilstošus atslēgvārdus, atslēgvārdu frāzes vai saistītos atslēgvārdus ir iespējams sava zīmola mājaslapu nogādāt Google meklētājprogrammas augšgalā, tādejādi piesaistot jaunu un kvalitatīvu auditoriju. 

Galvenās priekšrocības, ko sniedz kvalitatīva SEO optimizācija:

  • zīmola atpazīstamība, pārdošanas rezultātu pieaugums;

  • atslēgvārdu pozīciju uzlabošanās;

  • mājaslapas organisko apmeklējuma palielināšanās, impresijas izaugsme;

  • ilgtspējīgs un daudzveidīgs saturs, kas atvieglo mājaslapas lietojamību;

  • starpkanālu jeb “inbound” iespējas, piemēram, Google My Business vai sociālie tīkli;

  • auditorijas iesaiste.

#3 Sociālo tīklu mārketings

Sociālo tīklu mārketings ir unikāla iespēja ne vien lieliem, bet arī vidējiem un, galvenokārt, maziem uzņēmumiem, lai sasniegtu savu auditoriju ātrāk. Sociālie tīkli palīdz realizēt tādus uzņēmuma mārketinga izvirzītos mērķus kā pārdošanas rezultātu pieaugums, zīmola atpazīstamības vecināšana un  jaunas auditorijas piesaiste.

Sociālo tīklu lielākās priekšrocības:

  • sociālo tīklu kanālu savstarpējā mijiedarbošanās, piemēram, Facebook un Instagram;

  • daudzpusīgas satura formu atspoguļojuma iespējas (video, bilžu albūmi, aptaujas);

  • ātrāka un personiskāka klientu apkalpošana, kas veicina uzticamību un lojalitāti;

  • auditorijas iesaiste ar zīmola radīto saturu  (like, share, comments);

  • iespēja sasniegt ārvalstu tirgu;

  • plašas sadarbību iespējas ar citiem uzņēmumiem vai viedokļu līderiem.


Foto: freepik.com

#4 Digitālā reklāma

Digitālā reklāma spēj nodrošināt ātrāku uzņēmuma virzītspēju tirgū. Tāpēc ir svarīgi stratēģiski izplānot, kādos kanālos un kāda tipa reklāmās tiks ieguldīti uzņēmuma atvēlētie līdzekļi. Lai reklāma sasniegtu augstākus pārdošanas rezultātus (kas ir galvenais mērķis vairākums uzņēmumu), ir svarīgi izstrādāt pārdomātu vizuālā noformējuma un satura risinājumu.

Reklāmas iedalījumi pa kategorijām:

  • Google Search reklāma;

  • Google Display Adwords reklāma;

  • Reklāma medijos;

  • Sociālo tīklu reklāma.

Ja nepieciešama konsultācija saistībā ar digitālo mārketingu, sazinies ar Infinitum agency komandu! Mēs esam te, lai Tev palīdzētu. 

 

    Infinitum Agency
    Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
    Pievienot komentāru
    Vārds:
    e-pasts:



    Aktuālās ziņas

    mēbeļu izgatavošana
    apdrošināšana  octa  dziļurbums