Aptauja: liela daļa e-veikalu nav ērti lietotājiem – preces paliek grozā nenopirktas


Foto:Pixabay
Lai gan e-komercija pēdējos mēnešos strauji augusi, 82% pircēju pārtrauc iepirkšanos internetā - pamet iepirkuma grozu un nenopērk iecerēto neērtas iepirkšanās pieredzes dēļ. To skaidro ar to, ka jāveic reģistrēšanās vai jāievada pārāk daudz dati, liecina bankas Citadele un pētījumu aģentūras Norstat veiktā iedzīvotāju aptauja.

22% aptaujāto atzinuši, ka bieži pārtrauc iepirkšanās procesu internetā, jo reģistrēšanās un dažādu datu ievades dēļ tas ir pārāk sarežģīts un laikietilpīgs, savukārt 60% norādījuši, ka tā rīkojas dažreiz. Pircēji vecumā virs 60 gadiem retāk nekā citu vecumu grupu klienti pārtrauc iesākto e - iepirkšanās procesu.

“Līdz ar fiziskās distancēšanās pasākumu ieviešanu e-komercija attīstās vēl straujāk, un iedzīvotāji ir arvien atvērtāki iepirkšanās paradumu maiņai. Vienlaikus tas nozīmē, ka konkurence par klientiem interneta vidē kļūst lielāka un arvien svarīgāk ir, cik vienkārši, ērti un ātri var veikt pirkumu. Aptauja liecina, ka reģistrēšanās un prasīto datu dēļ savus e-iepirkšanās grozus mēdz pamest liela daļa pircēju. Ieguvēji būs uzņēmēji, kuri spēs piedāvāt iepirkšanos ar pāris klikšķiem,” norāda Citadeles Digitālo risinājumu daļas vadītājs Eduards Timofejevs.

Domājot par iepirkšanās ērtību uzlabošanu internetā, 45% pircēju norāda, ka vēlētos iespēju sekot līdzi visiem saviem internetā veiktajiem pirkumiem. 32% pircēju vēlētos, lai katrā iepirkšanās reizē nebūtu jāievada kontaktinformācija un kartes dati, savukārt 17% gribētu pirkumu veikt pāris sekundēs - visbiežāk to norādījuši vīrieši un jaunāka gadagājuma cilvēki.

Veicot pirkumus internetā, visbiežāk pircēji apmaksu veic ar internetbankas palīdzību – tā norādījuši 60% aptaujāto. 21% apmaksu veic, ievadot maksājumu kartes datus, savukārt 7% - ar Pay Pal kontu. Interesanti, ka sievietes biežāk nekā vīrieši pirkuma apmaksai izmanto internetbanku, savukārt vīrieši priekšroku dod maksājumu kartes datu ievadīšanai.

Neliela daļa jeb 4% pircēju apmaksu par interneta veikalos nopirktajām precēm veic pēc e-pastā atsūtītā rēķina, šo iespēju biežāk izmanto pircēji vecumā virs 60 gadiem.

“Veiksmes  atslēga e-veikala darbībā būs ērta klienta pieredze. Laiki, kad cilvēki bija gatavi pavadīt vairākas minūtes datu ievadei ir pagājuši un arī labi zināmiem e-veikaliem ir jāpārdomā vai viņu e-komercijas sistēmas ir lietotājiem ērtas. Mēs Citadelē pēdējos gadus esam veltījuši, lai izstrādātu labākos e-komercijas risinājumus un šobrīd varam piedāvāt uzņēmējiem veselu rīku komplektu, ieskaitot tikko palaisto digitālo risinājumu un lietotni Klix, kas nodrošina divu klikšķu apmaksas iespēju visos interneta veikalos, kas integrējuši Klix, ” papildina Citadeles Digitālo risinājumu daļas vadītājs Eduards Timofejevs.

Aptauju banka Citadele sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat veica šī gada aprīlī, visā Latvijā aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Kristīne Mennika
Citadele banka korporatīvās komunikācijas vadītāja
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums