Igaunijas – Latvijas tūrisma nozares forumā runā par sadarbības projektu attīstību un eksporta piesaistīšanu

Ceturtdien, 23.novembrī, Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Igaunijas Tirdzniecības kamera Latvijā organizēja forumu "VIENKĀRŠI, DROŠI, POZITĪVI – EST-LAT tūrisma tendences un prognozes", kur par dažādiem tūrisma projektiem stāstīja Latvijas un Igaunijas pārstāvji, uzsverot, ka mazām valstīm ir vairāk jāsadarbojas, lai piesaistītu lielāku ārvalstu tūristu interesi. Forums notika Igaunijas - Latvijas pārrobežu sadarbības programmas projekta "DELBI 2" ietvaros.

Forumu atklāja LTRK valdes priekšsēdētājs, kurš norādīja, ka tūrisms ir nozare, kuru jāattīsta kopā, nojaucot robežas un domājot par to, kā viena ceļojuma laikā piedāvāt cilvēkiem iespējami plašāku un interesantāku programmu. Savukārt Igaunijas vēstnieks Latvijā Tonis Nirks (Tõnis Nirk) arī norādīja, ka tūrisms veiksmīgi attīstās tieši sadarbojoties un robežu “pazušana” starp valstīm ir būtisks apstāklis ērtai ceļošanai. Savukārt Latvijas vēstnieks Igaunijā Raimonds Jansons pauda, ka tām pilsētām, piemēram, Pērnavai un Jūrmalai, kas kādreiz konkurēja, pašreiz ir jāmeklē veidi, kā sadarboties, lai piesaistītu iespējami lielāku cilvēku skaitu piedāvātajiem pakalpojumiem un pasākumiem.

Pēc atklāšanas runām, ar prezentāciju uzstājās Igaunijas Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietniece Kristi Talvinga (Kristi Talving), paužot, ka pašreiz Igaunijā ir 34 sadarbības partneri, bet Latvijā 47, kuri piedāvā visdažādākos tūrisma pakalpojumus, tostarp organizē pārgājienus, ļauj izzināt kultūras un industriālos mantojumus, piedāvā ēdināšanas piedzīvojumus utt. Latvijas Universitātes pētniece Aija Van der Šteina iepazīstināja ar trīs Baltijas valstu stiprajām un vājajām pusēm tūrisma jomā, norādot, ka būtiskākais ir veidot tādus projektus, kuri ir ierobežoti nevis laikā, kad tie tiek realizēti, un teritorijā, bet gan domājot par ilgtermiņa rezultātiem, kā arī rūpīgi izpētot mērķauditorijas un to vēlmes, gatavojot piedāvājumus. Būtiski izšķirt nevis to, kurā valstī tūristi ierodas, bet gan radīt produktus, kurus izmantojot var viegli un ērti apceļot visas Baltijas valstis un iespējams arī Somiju, tādējādi aptverot visu reģionu. Tas īpaši nozīmīgi ir tādiem ceļotājiem, kuri nokļuvuši šeit no tālām valstīm, piemēram, Ķīnas.

Ekonomikas ministrijas Nozaru politikas departamenta direktors Gatis Silovs pauda, ka pašreiz Latvijā 4,1% no iekšzemes kopprodukta veido tieši tūrisms, nodarbinot vairāk nekā 79 tūkstošus darbinieku. Prezentācijā tika norādīts, ka jau kopš ekonomikas krīzes, tieši šī nozare ir augoša, pērn spējot izmitināt 1,5 miljonus ārvalstu viesu, kas ir par 6,7% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Tāpat viņš sacīja, ka galvenais attīstīt tādus pakalpojumus, kas ir ilgtspējīgi, inovatīvi un augstas kvalitātes, liekot nozarē iesaistītajiem uzņēmējiem konkurences apstākļos sadarboties, tādējādi attīstot to veiksmīgāk. Pašreiz Latvija kā prioritāros tirgus noteikusi gan Lietuvu, gan Igauniju, gan arī tādas valstis kā Vācija, Lielbritānija, Norvēģija, Zviedrija, Somija un Krievija. Interesanti, ka kopš Baltijas valstis sākušas kopā piesaistīt tālo valstu tūristus, Latvijai izdevies piesaistīt par 563% vairāk ceļotāju no Ķīnas, bet Igaunijai un Lietuvai attiecīgi – par 326% un 189% vairāk. Ievērojami vairāk tūristu apmeklējuši Baltijas valstis arī no ASV un Japānas.

Forumā tika prezentēti vairāki pārrobežu projekti, piemēram, “Visit Finland”, “Coastal Hiking”, “Industrial Heritage”, “Livonian Culinary Route”, “UNECO-tourism”, “GreenRailway”, utt., kur to pārstāvji stāstīja par sasniegtajiem rezultātiem, izaicinājumiem un risinājumiem, lai tādējādi padarītu abas valstis iespējami interesantākas tūristiem.

Pēc foruma notika Livonijas balvas pasniegšanas ceremonija ar ministru prezidenta Māra Kučinska piedalīšanos.

Projekts “DELBI 2” tiek ieviests un līdzfinansēts ar Eiropas Savienības Igaunijas - Latvijas pārrobežu sadarbības programmas atbalstu. Projekta darbības periods 01.04.2017 – 31.03.2020.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir politiski neitrāla uzņēmēju biedrība, kurā apvienojušies visu Latvijas reģionu un tautsaimniecības nozaru mikro, mazie, vidējie un lielie uzņēmumi. Pēc biedru skaita LTRK ir lielākā uzņēmēju biedrība, kurā apvienojušies vairāk nekā 2000 individuāli biedri un vairāk kā 60 uzņēmēju biedrības. LTRK individuālo biedru – uzņēmumu – apgrozījums 2014.gadā pārsniedza 17,5 miljardus eiro.

LTRK pārstāv savu biedru - uzņēmēju intereses valsts un pašvaldību institūcijās, cīnoties par labāku biznesa vidi, kā sniedz praktisku atbalstu saviem biedriem, palīdzot celt uzņēmumu konkurētspēju, kā arī atrast jaunus sadarbības partnerus Latvijā un ārvalstīs.

LTRK ir pilntiesīga starptautiskā tirdzniecības un rūpniecības kameru tīklojuma - vairākus gadu simtus darbības pieredzi uzkrājušo un daudzu miljonu visas pasaules uzņēmēju apvienojošo Eiropas Tirdzniecības un rūpniecības kameru asociācijas (EUROCHAMBRES) un Starptautiskās Tirdzniecības palātas (ICC) - biedre.

Biedrība ir viena no vecākajām Latvijas nevaldības organizācijām – LTRK ir uzņēmēju balss un atbalsts jau vairāk nekā 80.gadu!

LTRK

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas