Vasaras ceļojumi pandēmijas laikā: drošība pirmajā vietā un plānošana pēdējā brīdī


FlixBus public. foto
Rīga, 2020. gada 23. septembrī – Aizvadītā atvaļinājumu sezona bez šaubām bija īpaša visiem transporta pakalpojumu sniedzējiem. Visā tūrisma nozarē vislielākā uzmanība tika pievērsta tam, lai ceļošanu padarītu maksimāli drošu, vienlaikus arī pielāgojoties pārmaiņām klientu uzvedībā. Saskaņā ar Eiropas lielākā starppilsētu pasažieru autobusu pārvadājumu sniedzēja FlixBus datiem pasažieri aizvien labprāt izvēlējās ceļot ar autobusiem, lai gan samazinājās laiks, cik ilgi uz priekšu tiek veiktas rezervācijas, īpašu uzmanību pievēršot drošības pasākumiem.

Pēc vasaras sezonas, kas aizvadīta, ievērojot pastiprinātus drošības pasākumus, tostarp veicot profesionālu transportlīdzekļu dezinfekciju pēc katra brauciena un ievērojot prasības par mutes un deguna aizsegšanu, FlixBus ir apkopojuši un izanalizējuši klientu atsauksmes par ceļošanas pieredzi 2020. gada vasarā. “Priecājamies redzēt, ka, neraugoties uz dažādiem ceļošanas ierobežojumiem un obligātajām drošības prasībām, divas trešdaļas no FlixBus pasažieriem norādīja, ka ir apmierināti ar FlixBus pakalpojumiem, novērtējot autobusu higiēnu kā vienu no visapmierinošākajiem faktoriem1,” atzīmē FlixBus izpilddirektors Polijā, Ukrainā un Baltijas valstīs Mikals Lemans (Michał Leman).

Viņš arī piebilst, ka sabiedriskais transports uzskatāms par drošu pandēmijas apstākļos. Tomēr ir svarīgi, lai drošības pasākumus ievērotu gan transporta pakalpojumu sniedzēji, gan pasažieri, katrai pusei uzņemoties savu daļu atbildības. “Vācijas Robert Koch institūta nesen veiktā pētījumā, izvērtējot 55 000 gadījumu, tika secināts, ka tikai 0,2% koronavīrusa saslimšanas gadījumu ir saistīti ar sabiedriskā transporta izmantošanu,” stāsta Lemans un turpina: “Cilvēkiem ir mazāka iespējamība inficēties transportā, jo ceļošanas laikā pret drošību izturamies ļoti atbildīgi.”

FlixBus pasažieri Polijā, Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Ukrainā autobusa stāvokli, tostarp tā tīrību un higiēnu, novērtēja ar vidēji 4,36 punktiem 5 punktu skalā, savukārt vadītāju vidējais novērtējums, ieskaitot attiecībā uz drošības paziņojumiem, sasniedza 4,05 punktus 5 punktu skalā. Kopumā divas trešdaļas no respondentiem savu ceļošanas pieredzi novērtēja kā izcilu (8-10 punkti 10 punktu skalā). Viszemāk tika novērtēta punktualitāte, kam par iemeslu varētu būt dažādi ierobežojumi un aizkavēšanās robežu šķērsošanas dēļ.

Kā un kur ceļojām

Šovasar tūrisma nozarē arī bija vērojamas būtiskas izmaiņas klientu ieradumos. Līdzās milzīgai atbildības sajūtai un īpašai rūpībai attiecībā uz drošības pasākumiem, kā rezultātā izveidojās “Baltijas burbulis”, kura ietvaros visātrāk visā Eiropā atsākās savstarpējā ceļošana, ceļotāji plānoja savus vasaras ceļojumus ar ievērojamu piesardzību laika ziņā. Vidējais iepriekšējās rezervācijas periods saīsinājās līdz 10 dienām pirms izbraukšanas, kamēr iepriekšējā sezonā tās bija 16 dienas.

Kopumā pēc tam, kad darbību atsāka lielākā daļa FlixBus savienojumu Polijā un tika atklāti pirmie maršruti Baltijas valstīs, Polijas-Ukrainas-Baltijas vasaras pārvadājumu tīklā ietilpa 250 galamērķi Eiropā, tostarp Vācijā, Austrijā, Francijā un Horvātijā. Pasažieriem, kuri ceļoja no Latvijas, lielākā daļa šo galamērķu bija sasniedzami tieši vai ar vienu ērtu pārsēšanos vienas biļetes ietvaros.

Pasažieru iecienītākie galamērķi:

  • Polijā un Ukrainā: Varšava, Vroclava, Krakova, Poznaņa, Zakopane, Kijeva;

  • Baltijas valstīs: Tallina, Rīga, Viļņa, Kauņa, Pērnava, Druskininki;

  • Citviet Eiropā: Berlīne, Budapešta, Prāga, Vīne, Brno, Drēzdene.

Biļetes ir nopērkamas tiešsaistē uzņēmuma tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, kā arī teju 50 tirdzniecības punktos visā Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Šobrīd FlixBus gatavojas pilnībā atklāt ziemas kalendāru, koncentrējoties uz tīkla optimizāciju pārvadājumu biežuma ziņā un papildinot to ar populāriem ziemas ceļojumu galamērķiem.

***

Par FlixBus

FlixBus ir pakalpojumu sniedzējs, kas piedāvā jaunas alternatīvas ērtai, cenas ziņā pieejamai un videi draudzīgai ceļošanai ar FlixBus un FlixTrain zīmoliem. Pateicoties unikālajam uzņēmējdarbības modelim un inovatīvām tehnoloģijām, uzņēmums ir spējis īsā laikā izveidot Eiropā plašāko tālsatiksmes autobusu pārvadājumu tīklu, 2018. gadā tas sāka izmantot pirmos zaļos tālsatiksmes vilcienus, un Vācijā un Francijā ir uzsācis pilnībā elektrisku autobusu pilotprojektu. Kopš 2013. gada FlixMobility ir izmainījuši to, kā cilvēki ceļo Eiropā, vienlaikus radot tūkstošiem jaunu darbavietu mobilitātes nozarē. 2018. gadā FlixMobility sāka piedāvāt šīs jaunās ceļošanas alternatīvas Amerikas Savienotajās Valstīs ar zīmolu FlixBus USA.

Ar birojiem visā Eiropā un ASV FlixTeam komanda nodrošina tehnoloģiskus jauninājumus, tīkla plānošanu, darbības uzraudzību, mārketingu un pārdošanu, kvalitātes uzraudzību un nepārtrauktu produktu klāsta paplašināšanu. Pakalpojumus parastā grafika ietvaros, kā arī FlixBus zaļā autoparka pārvaldību īsteno partneri — reģionālie MVU, savukārt FlixTrain pārvadājumi tiek apkalpoti sadarbībā ar privātajiem dzelzceļa uzņēmumiem. Pateicoties šīm partnerībām, inovācijām, uzņēmējdarbības garam un spēcīgam starptautiskam zīmolam, tiek nodrošināta lieliska pieredze un radīta kvalitātes tradīcija. Unikāla tehnoloģiju uzņēmuma, e-komercijas platformas un klasiska transporta uzņēmuma elementu kombinācija ir ļāvusi FlixMobility pozicionēties kā lielām starptautiskām korporācijām līdzvērtīgu līderi, kas neatgriezeniski maina transporta pakalpojumu jomu.

1 Dati iegūti aptaujā, kuras ietvaros uz anketas jautājumiem atbildēja vairāk nekā 6000 FlixBus pasažieru, kuri ceļoja Polijā, Ukrainā, Lietuvā, Latvijā un Igaunijā periodā no 01.07.2020. līdz 14.09.2020.

FlixBus
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums