Uzņēmuma tēls un tā veidošana sākot ar pirmo fizisko kontaktu

Uzņēmuma tēls ir tas, kas šodien sāk interesēt daudzus. Arvien vairāk parādās dažādu rakstu un blogu par uzņēmuma zīmola spodrināšanu, mārketingu un teicamas klientu pieredzes veidošanu. Tiek daudz runāts par smalkām teorijām un algoritmiem.

Uzņēmuma tēls sākas pie tā ieejas

Uzņēmuma tēls ir tas, kas šodien sāk interesēt daudzus. Arvien vairāk parādās dažādu rakstu un blogu par uzņēmuma zīmola spodrināšanu, mārketingu un teicamas klientu pieredzes veidošanu. Tiek daudz runāts par smalkām teorijām un algoritmiem. Tomēr, tas viss apstājas brīdī, kad Jūsu uzņēmuma klienti vai viesi, atverot durvis, saskaras ar rudens un ziemas laikapstākļu radīto nepatīkamo pārsteigumu – netīru priekšnamu ar slidenu grīdu! Tā ir situācija, kuru neviens uzņēmuma vadītājs negribētu pieredzēt. Lasiet šo rakstu un atklājiet iespējas, kuras neaizstās neviens digitālā mārketinga risinājums!

Uzņēmuma tēls, kas pārdod

Droši vien runājot par netīru paklāju, kas ir pilns ar ūdeni un dubļiem, savā atmiņā var atsaukt ikviens lasītājs, jo ar to mēs sastopamies regulāri. Tai pašā laikā, tie brīži, kad slapjajās un drēgnajās sezonās ieejot kādā uzņēmumā pamanām, ka paklājs ir ne tikai labi kopts, bet arī tiek izmantots kā viens no uzņēmuma zīmola komunikācijas kanāliem ir krietni mazāk. Ir svarīgi parūpēties, lai  Jūsu uzņēmuma telpu apmeklējums rosinātu tikai patīkamas asociācijas, radītu teicamu iespaidu un vēlmi atgriezties. Tas ir tas tēls, kas veicina pārdošanu un tas, ko mārketeri sauc par tēlu,kurš pārdod.

Kaimiņu pieredze

Šajā jautājumā vērsāmies pie viena no Latvijas vadošajiem paklāju nomas un servisa sniedzējiem Lindstrӧm ar jautājumu, kā viņi vērtē uzņēmēju interesi spodrināt savu tēlu, izmantojot pat tik vienkāršu interjera elementu un grīdas tīrības uzturēšanas instrumentu, ar ko saskaras ikviens apmeklētājs – paklāju. Uzņēmuma Lindstrӧm Latvija paklāju servisa nodaļas vadītājs Kalvis Indzers atklāja, ka salīdzinājumā ar mūsu kaimiņvalstīm un Skandināviju redzams, ka Lindstrӧm grupas līmenī uzņēmumi Latvijā biežāk interesējas par vienkrāsainajiem, nebrendotajiem dizaina paklājiem. No kā izriet, ka paklājs kā zīmola komunikācijas instruments līdz šim tiek visai maz izmantots. Ja uzņēmēji priekšnamu uztvertu kā vietu, kur sākas viņa zīmols, viennozīmīgi tiktu pieņemta izvēle par labu iespaidīgam dizaina paklājam pretstatā ierasti vienkrāsainajam.

Iespējas uzlabot uzņēmuma tēlus šeit pat Latvijā

Savukārt, Lindstrӧm Latvija maināmo paklāju servisa pārdošanas pārstāvis Raimonds Puķēvics piebilda, ka plašās dizaina paklāju personalizēšanas iespējas gan izmēra, gan  krāsu, gan rakstu pārnesuma ziņā ļauj celt arī Latvijas uzņēmumu vidējo koptēlu. Nenoliedzami komercpaklāja krāsas izvēli ietekmē arī mentalitāte, kur latviešiem raksturīga priekšrokas došana pieklusināto un zemes toņu paletēm. Rezultātā mēs maz redzam šos priecīgos toņos un ar uzņēmumu logo vai saukļiem dizainētos paklājus.

Nedaudz no teorijas par uzņēmuma tēlu

Pasaulē pastāv divas izpratnes par mārketingu, pirmā – Eiropas, kurā mārketings ir instrumentu kopums ar kuru virza patērētāju pa pircēja ceļu, otra raksturīga Amerikas kontinenta ziemeļu daļai, kur tas apzīmē komunikāciju ar patērētāju. No šī arī izriet divas atšķirīgas izpratnes par zīmolu. Eiropā, jo īpaši Latvijā, ar uzņēmuma tēlu lielākoties saista  grafikas dizaina izstrādājumus un firmas zīmi, bet pāri okeānam ar to saprot visu, kas ietekmē un veido patērētāja emocionālo pieredzi. Proti, uzņēmuma darbinieku izskats, saziņas maniere un pat balss tembrs, nerunājot par uzņēmuma telpu noformējumu un tik savarīgu vietu kā ieeja uzņēmumā, kas veido pirmo iespaidu un ietekmē apmeklētāja noskaņu, t.i., rada emocionālo fonu uz kā Jūsu uzņēmuma darbinieki uzsāk komunikāciju. Parūpējieties, lai priekšnams ir tīrs, kopts un skaists, pat vissliktākajos laikapstākļos, pateicoties trāpīgi izvēlētam paklājam.  Tā ir lieta, kuru nevar aizstāt nedz boti, nedz Google vai Facebook algoritmi. Tas ir tas, par ko jādomā jau šodien, jo rudens ir jau klāt!

Par Lindstrӧm Latvija

Lindstrom SIA ir dibināts 1994. gadā kā Somijas Lindström Group filiāle Latvijā. Uzņēmums atrodas pierīgā, Babītes novadā, Piņķos. Kopš 2015. gada Tukumā atvērta viena no modernākajām darba apģērba ražotnēm Eiropā -  Lindstrom Prodem. Lindström  Latvija galvenie darbības virzieni ir darba apģērbu serviss un  ražošana, paklāju serviss un ražošana, kā arī industriālo kokvilnas dvieļu serviss. Ielūkojoties skaitļos: 2018. gadā Lindstrom SIA sasniedza 8,7 mil. eiro apgrozījumu, nodarbinot 130+ darbinieku. Savukārt, Lindstrom Prodem ražo darba apģērbus visai Lindstrom Grupai, lielāko daļu eksportējot ārpus Latvijas. Šajā uzņēmumā arī ir nodarbināti 130 darbinieki un 2018. gadā tas strādāja ar 5 milj. eiro apgrozījumu.

Anda Bērziņa
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli