Vēl divi kuģi Baltijas jūrā kursēs ar videi draudzīgāko degvielu


public. foto
Igaunijas lielākais dabasgāzes uzņēmums, kas gada sākumā pavēstīja par darbības paplašināšanu Latvijā, ienākot mazumtirdzniecības tirgū un sākot izmantot preču zīmi Elenger, sācis sniegt LNG bunkurēšanas pakalpojumus diviem ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmiem kuģiem Hanko ostā, Somijā. Latvijai un Baltijas jūrai tas nozīmē vēl vienu soli pretī tīrākam gaisam un tīrākai Baltijas jūrai.

Līdz šim Elenger sniedza sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) bunkurēšanas pakalpojumus Helsinku un Tallinas ostās, ar videi draudzīgāko jūras degvielu nodrošinot Tallink kruīza kuģi Megastar. Megastar kuģis kursē maršrutā Helsinki-Tallina. Viena no lielākajām enerģētikas grupām Baltijas reģionā Elenger sākusi LNG uzpildīšanu arī Hanko ostā, kur sniegs pakalpojumus māsas kuģiem Auto Energy un Auto Eco, kas ir pasaulē lielākie ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmie transportlīdzekļu pārvadātājkuģi. Abi videi draudzīgie ro-ro kuģi ir darbināmi ar divām degvielām.

“Līdztekus pasažieru kuģiem, arvien vairāk un vairāk kravas kuģu pāriet uz LNG tehnoloģiju izmantošanu. Esam pārliecināti, ka pakāpeniski LNG jūras degvielu klāstā aizstās dīzeļdegvielu, sekmējot tīrāku gaisu un tīrāku Baltijas jūru, kas ir svarīgi visiem reģiona iedzīvotājiem,” uzsver Elenger valdes loceklis Kalevs Reiljans (Kalev Reiljan).

Tallink ātrgaitas prāmja Megastar, kā arī kuģu Auto Energy un Auto Eco bunkurēšana un unikāls LNG bunkerkuģis, kura būvniecība tiks pabeigta nākamgad, nodrošina, ka tuvākajā reģionā esam kļuvuši par uzņēmumu ar lielāko LNG kompetenci. Pērn piegādājām 16 000 tonnas LNG no dažādiem piegādes avotiem Krievijā, Somijā, Lietuvā un Polijā. Savukārt nesen palīdzējām iedarbināt Novatek LNG rūpnīcu Visockā. Videi draudzīgā un cenā pieejamā LNG ir laba alternatīva rūpniecībai un tai ir arī transporta degvielas potenciāls tālajos pārvadājumos,” norāda Elenger Latvija valdes priekšsēdētājs Dāvis Skulte.

Auto Energy un Auto Eco pārvadā jaunus transportlīdzekļus no Eiropas uz Somiju un Krieviju. Desmit klājos iespējams izvietot kopumā 4000 transportlīdzekļu. Abi ro-ro kuģi pieder UECC, kas ir viens no lielākajiem uzņēmumiem, kurš specializējas tuvsatiksmes transportlīdzekļu pārvadāšanā Eiropā. Turpmākajos mēnešos kuģu uzpilde ar LNG Hanko ostā tiks veikta reizi nedēļā, katru piektdienu. Tiks uzsūknētas četras sašķidrinātās dabasgāzes kravas 72 tonnu apmērā.

Elenger ir lielākais sašķidrinātās dabasgāzes degvielas piegādātājs Ziemeļeiropā. Līdz šim Tallink kuģis Megastar jau 2000 reizes uzpildīts ar LNG. LNG transportēšanas un uzpildīšanas nolūkos, uzņēmums ir iegādājies deviņas speciālas puspiekabes.

Pašlaik Nīderlandes kuģubūves uzņēmums Damen uzņēmumam Elenger būvē unikālu LNG bunkurētājkuģi. Kuģis sniegs pakalpojumus Baltijas jūras ziemeļu un austrumu daļā. Tas tiks pabeigts 2020. gadā un sāks uzpildīt videi draudzīgus kuģus, kas tiek izmantoti Somu līcī.

LNG raksturo ļoti augsts enerģijas saturs, un to var izmantot gadījumos, kad dabasgāzes cauruļvadi nav pieejami. LNG izmanto enerģijas ražošanā, kā arī sauszemes un jūras transportam. Tā ir videi draudzīga degviela, kas ļauj ievērojami samazināt oglekļa, SOx un NOx saturu izmešos un gandrīz neveido kaitīgas daļiņas.

Elenger, kas dzimtenē Igaunijā ir pazīstams kā Eesti Gaas, ir viena no lielākajām un pieredzējušākajām privātajām enerģijas grupām Baltijas reģionā, kuras saknes sniedzas līdz pat 1865. gadam. Uzņēmumam pieder lielākais dabasgāzes sadales tīkls Igaunijā. Uzņēmuma pamatdarbība ir cauruļvadu gāzes, CNG un LNG nodrošināšana klientiem. Papildus tam uzņēmums tirgo elektrību, ražo saules enerģiju un izstrādā dažādus enerģijas ražošanas risinājumus saviem klientiem. Elenger ir 50 000 klientu, un tajā nodarbināti 240 cilvēki. Uzņēmums darbojas Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Miks Lūsis,
Vecākais PR konsultants
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



mēbeļu izgatavošana