Spēļu evolūcija mobilajos tālruņos


public. foto
Līdz ar mobilo tālruņu attīstību un tehnoloģisko izaugsmi, augusi ir arī viedtālruņos pieejamo spēļu kapacitāte un grafika, un daudzas spēles mūsdienās tiek izstrādātas primāri spēlēšanai tieši mobilajos tālruņos. Pateicoties mūsdienu viedtālruņu uzlabotajām tehniskajām iespējām, tālrunis var darbināt ne vien apjomīgas 3D spēles, bet arī populārus tiešsaistes spēļu žanrus. Arī jaunākais Huawei P smart 2019 tālrunis ir veidots tā, lai spētu apmierināt pat visprasīgāko jauno spēlētāju vajadzības.

Leģendārā spēle Snake

Pirmās spēles mobilajos tālruņos parādījās deviņdesmito gadu beigās, kad daži no mobilo tālruņu ražotājiem iestrādāja tās tālruņos, jo tolaik nebija pieejami lietotņu veikali, kur iegādāties tās spēles, kas sirdij tīkamākas.

Leģendāro mobilo spēļu pirmrindniece noteikti ir spēle Snake, ko katrs ir spēlējis mobilajā tālrunī. Spēles Snake pamatprincips bija gaužām vienkāršs – ekrānā esošā čūska spēlētājam jākontrolē ar taustiņu klaviatūras palīdzību, mērķējot uz mainīgo mērķi, kas redzams ekrānā. Šī spēle ir arī pirmā mobilo tālruņu spēle, kas piedāvāja iespēju diviem spēlētājiem to spēlēt vienlaicīgi.

Vēl viens būtisks mobilo spēļu attīstības pieturpunkts bija pirmo Java spēļu parādīšanās mobilajos tālruņos. Īsi pēc Java tehnoloģijas parādīšanās 2002. gadā, tā tika iestrādāta arī mobilajos tālruņos, tādējādi ļaujot lietotājam pašam izvēlēties, kādas spēles lejupielādēt savā mobilajā tālrunī. Pirmā Java spēle, kas lietotājiem bija pieejama mobilajos tālruņos, bija Sega radītā spēle Sonic, kas spēļu ražotājiem parādīja, ka mobilais formāts, par spīti salīdzinoši nelielajam ekrānam, ir lieliski piemērots arī spēlēm, kur nepieciešama ātra spēlētāja reakcija.

Mobilā revolūcija

Mobilo spēļu revolūcija sākās līdz ar viedtālruņu un lietotņu veikalu parādīšanos, jo tas ļāva ātri, vienkārši un ērti tālrunī ielādēt dažādas programmas un spēles. 2009. gadā radītā Angry Birds mobilā spēle bija pirmais komerciālais panākums mobilo spēļu vēsturē – šīs spēles varoņi tika iekļauti mūsdienu popkultūrā un visbeidzot dažādas galda spēles, pasaku animācijas un filmas bija balstītas uz mobilajām spēlēm, nevis otrādi. Angry Birds panākumiem 2010. gadā sekoja tādas spēles kā Fruit Ninja un Cut the Rope, savukārt 2012. gadā – pasaulslavenā Candy Crush spēle. Līdz ar to spēles sāka izmantot skārienekrānu, nevis ierasto taustiņu tastatūru, kas iepriekš tika izmantota spēļošanai.

Tomēr tajā pašā laikā mobilo spēļu tirgus ir ievērojami mainījies - spēles spēlē ne vien bērni un pusaudži, bet arī viņu vecāki un vecvecāki. Mobilā spēļošana ir kļuvusi par visbiežāk sastopamo izklaides aktivitāti.

Spēļošana galvenokārt noris viedtālruņos

Par arvien augošu tendenci kļuvusi kādreiz populāru datorspēļu pārvietošana uz mobilajiem tālruņiem. Minecraft, Terraria un Don’t Starve ir tikai dažas no spēlēm, kas parādās mobilo lietotņu veikalu plauktos un, laikam ejot, arvien vairāk spēļu būs pieejamas izmantošanai dažādās platformās. Tā, piemēram, Hearthstone kāršu spēlē spēlētāji var spēlēt kopā ar datorspēlētājiem.

Pēdējo gadu laikā lielu popularitāti guvusi spēle Battlegrounds, kas arī būtiski ietekmējusi mobilo spēļu tirgu. Jaunais “kaujas” žanrs kļūst arvien pieprasītāks – šajā spēlē simtiem spēlētāju pēc nejaušības principa tiek izmētāti pa visu spēles karti. Karte spēles gaitā kļūst mazāka un tas palielina konkurenci spēlētāju starpā. Spēles beigās uzvar viens labākais spēlētājs, kam izdevies pēdējam palikt uz kartes. Zīmīgi, ka spēles mobilā versija tiek uzskatīta par daudz veiksmīgāku un optimizētāku nekā datoros pieejamā versija.

P smart 2019 – viedtālrunis, kas radīts spēļotājiem

Viedtālruņu ražotājs Huawei šī gada sākumā prezentējis tālruni, kas veidots un pielāgots mūsdienu spēlētāju vajadzībām. Tālrunis aprīkots ar jaunāko astoņu kodolu Kirin 710 procesoru, kas ir gana jaudīgs, lai darbinātu jaunākās mobilās spēles un nodrošinātu stabilu un augstu kadru ātrumu. P smart tāpat ir arī augsta energoefektivitāte, kas ļauj spēlētājam darbināt telefonu ilgi un neraizēties par baterijas izlādi.

Huawei īpaši spēļotājiem izveidojis grafisko procesoru Turbo, kas optimizē grafikas veiktspēju. Arī PlayerUnknown’s Battlegrounds ir viena no spēlēm, ko atbalsta grafiskais procesors Turbo un, pateicoties uzlabotajai tehnoloģijai, spēlētājam ir ievērojamas priekšrocības cīņā ar citiem spēlētājiem. Savukārt akumulatora optimizācija nodrošina to, ka spēles laikā enerģijas patēriņš ir līdz pat 30% zemāks.

Spēlētāji noteikti novērtēs Huawei P Smart 2019 tālruņa 6.21 collu lielo ekrānu ar 2340 x 1080 attēla izšķirtspēju. Pateicoties tālruņa šaurajam rāmim, spēlēšana ir daudz ērtāka un augstā izšķirtspēja nodrošina kvalitāti grafikā un detaļās.

Vēl viens elements, kas ietekmē mobilo izklaidi, ir arī 3400 mAh baterija – tā ne tikai paildzina spēlēšanas ilgumu, bet ļauj lietotājiem stundām ilgi skatīties, kā tiešsaistē veicas viņu iemīļotajiem spēlētājiem.

Par Huawei Consumer BG:

Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto viena trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā atvērti kopā sešpadsmit izpētes un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa struktūrvienībām, tā nodarbojas ar viedtālruņiem, mobilajām platjoslas iekārtām, iekārtām mājām un mākoņpakalpojumiem. Huawei globālais tīkls balstās uz 20 gadu pieredzi telekomunikāciju nozarē, un uzņēmums darbojas, lai nodrošinātu jaunākas tehnoloģijas patērētājiem visā pasaulē.

Vairāk informācijas pieejams Huawei Business Group mājaslapā: http://consumer.huawei.com/lv/

 

Liene Zarečanska
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

maijs 2019
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 2223242526
2728293031  

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli