Aptauja: lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju vēlas kļūt videi draudzīgāki


public. foto
Arvien vairāk par iecienītu sarunu tematu kļūst globālā sasilšana un klimata pārmaiņas – it īpaši, kad sniegota ziema šajā sezonā Latvijas iedzīvotājus, šķiet, neplāno apciemot. Uzņēmums Bolt pagājušā gada nogalē veicis vērienīgu pētījumu, kurā atklājas, ka absolūtais vairākums jeb 90% no vairāk kā 3500 aptaujāto uzskata – viņu darbības ietekmē apkārtējo vidi. 

Apzināties ir viens, bet kā rīkoties? 82% respondentu atzīst, ka viņi ne tikai apzinās, ka ietekmē vidi sev apkārt, bet viņus arī ikdienā satrauc, kādu iespaidu tas rada. Tiek novērtos pozitīvs trends - izteikts ir to respondentu pārsvars (86%), kam ir svarīgi, lai arī uzņēmumi, kuru preces viņi ikdienā izmanto, palīdzētu viņiem kļūt videi draudzīgākiem, tādējādi mudinot arī uzņēmējiem tiekties uz dabai saudzīgāku ražošanu un pakalpojumu sniegšanu. Atklājas, ka vairums jeb 87% Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi ir mainījuši savus iepirkšanās paradumus, lai izvēlētos dabai draudzīgākas alternatīvas, apsteidzot kaimiņvalstis – Igauniju (85%) un Lietuvu (82%). 

 

Ievērojamas pēdas uz vidi atstāj transportlīdzekļu radītās emisijas - 2017. gadā ceturtā daļa no visām siltumnīcas gāzu emisijām nāca tieši no transporta nozares. Taujājot par iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem, visbiežāk tiek izmantots sabiedriskais transports (37%), bet trešā daļa (35%) brauc ar personīgo automašīnu. Savukārt 15% izvēlas ceļu mērot ar kājām, bet kopbraukšanas platformām, piemēram, Bolt, priekšroku dod 8%. Velosipēdus visvairāk izvēlas vien 5%, savukārt elektrisko skrejriteni - 1%. 

“Varam apgalvot, ka lielākā daļa sabiedrības tic – vidi vajag sargāt. Novērojot šīs tendences, Bolt ir uzsācis Zaļā plāna īstenošanu, lai neitralizētu visu braucienu radītās oglekļa emisijas Latvijā. Plāna ietvaros paredzēts ne tikai paplašināt Bolt aplikācijā pieejamo auto klāstu ar elektriskajām automašīnām, bet arī piedāvāt citus - zaļākus pārvietošanās līdzekļus,“ piebilst Kārlis Ķezberis, Bolt Latvija reģionālais vadītājs.

Tā saukto “pēdējo kilometru” jeb attālumus līdz 3 kilometriem lielākā daļa iedzīvotāju jeb 65% vislabprātāk izvēlas mērot kājām. Vairāk par trešdaļu jeb 37%, lai mērotu īsākus attālumus, izvēlas sabiedrisko transportu, bet kopbraukšanas platformas kā Bolt u.c. - gandrīz piektā daļa (19%). Savukārt privātajai automašīnai priekšroku dod vien 12%, rādot labu piemēru kaimiņiem – Igaunijas un Lietuvas iedzīvotājiem, no kuriem īsos pārbraucienus veic respektīvi 26% un 28%. Ar velosipēdu attālumu līdz 3 km izvēlas mērot 10%, bet elektrisko skrejriteni, kas koplietošanas platformās Rīgā parādījās pagājušajā vasarā, īsajiem pārbraucieniem vislabprātāk izmanto 5%. 

Pusei aptaujāto pieder savas personīgās automašīnas, un tikai 2% ir hibrīdu vai elektromobīļu īpašnieki. Tomēr vairums jeb 84% atzīst, ka viņi Bolt aplikācijā izvēlētos pasūtīt elektromobīli, ja tāda iespēja būtu pieejama. Trešā daļa aptaujāto Bolt kopbraukšanas platformu izmanto vienu vai vairākas reizes nedēļā, 45% brauc ar Bolt pāris reižu mēnesī, bet gandrīz katru dienu aplikācijas pakalpojumus izmanto 4%. Turklāt vairāk kā puse jeb 54% aptaujāto atzīst, ka visbiežāk Bolt braucienos viņi dodas vieni paši.

Lai straujāk virzītos tuvāk tam, ka videi draudzīga pārvietošanās kļūtu par normu, Bolt ir spēris lielu lēcienu, pagājušā gada nogalē izsludinot savu jaunās dekādes apņemšanos jeb Bolt Zaļo plānu. Uzņēmums ir brīvprātīgi nospraudis mērķi investēt vairākus miljonus eiro oglekļa emisiju izlīdzināšanas projektos visā pasaulē. Zaļā plāna ietvaros paredzēts līdz 2025. gadam neitralizēt kompānijas radīto pienesumu Eiropas transporta nozares CO2 emisijās, kompensējot vismaz 5 miljonus tonnu, savā platformā piedāvāt zaļākus pārvietošanās veidus, ieviešot vairāk elektriskos automobiļus, skrejriteņus un citus videi draudzīgus transporta līdzekļus. Tāpat uzņēmums plāno 2020. gada laikā izlīdzināt Bolt ofisos visā pasaulē radīto CO2 pēdas nospiedumu.

* Aptauja veikta 2019. gada decembrī ar interneta starpniecību, tajā piedalījās 3 606 respondenti no visas Latvijas ekonomiski aktīvajā vecumā. 

Par Bolt 

Bolt, iepriekš pazīstams kā Taxify, ir vadošā transporta pakalpojumu platforma Eiropā, kuras mērķis ir padarīt braucienus pilsētā ērtākus, ātrākus un uzticamākus. Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Bolt investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Bolt pakalpojumus izmanto vairāk kā 30 miljoni lietotāju visā pasaulē. 

Plašāka informācija šeit: www.bolt.eu 

Bolt
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

aprīlis 2020
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5
6 789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbumi