Jaunajam SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centram ieguldīts pamatakmens


public. foto
Līdz ar pamatakmens ieguldīšanu jaunā SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centra pamatos tika paziņoti pirmie tā nomnieki – Būvniecības ABC, Jysk un Rimi hipermārkets. Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonu eiro lielas investīcijas.

SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centrs koncentrēsies uz četriem galvenajiem segmentiem: mājlietām, precēm ikdienas vajadzībām, sportu un izklaidi. SĀGA mājlietu segmentā nozīmīgi nomnieki būs veikali Būvniecības ABC un Jysk. Savukārt ikdienas preču segmentā – Rimi hipermārkets.

Tirdzniecības centram ir unikāls Latvijai koncepts - vieta, kas apvienos iepirkšanos, atpūtu, sportu un biroju centru, kā arī papildu iespējas, par kurām tiks paziņots vēlāk. Savukārt “Food Hall” koncepts ar restorāniem un kafejnīcām balstīsies uz meistarību un vietējo piedāvājumu. Plānots izveidot arī mūsdienīgu biroju centru ar iznomājamām platībām no 200 kv.m līdz 2000 kv.m. Blakus centram atradīsies dīķis ar labiekārtu zonu atpūtas baudīšanai, kas ir ne tikai unikāla šī projekta sastāvdaļa, bet arī jauna prakse Latvijas tirgum.

SIA VPH Latvia direktors Juris Barkāns informē, ka šobrīd paralēli tirdzniecības centra būvniecībai kā stratēģiskais partneris SĀGA koncepta attīstīšanā ir piesaistīts Colliers International. Tā vadībā notiek aktīvs darbs nomnieku piesaistē, starp kuriem būs arī Latvijā jauni zīmoli. Juris Barkāns arī norāda, ka šī projekta īstenošanā ir izveidota spēcīga attīstītāju un būvniecības komanda ar starptautisku pieredzi, kuras uzdevums ir kopīgiem spēkiem īstenot Latvijai jaunu konceptu.

Kā atzina nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas Colliers International partneris Ēriks Bergmans, līdz ar SĀGA projekta īstenošanu iesāksies jauns attīstības posms tirdzniecības centru segmentā ne tikai Latvijā, bet kopumā Baltijā. Ierasto centru attīstīšanas praksi nomainīs jaunākās paaudzes iepirkšanās centru koncepts, kurš tiek veiksmīgi attīstīts citviet Eiropā, tādējādi SĀGA projekts kļūs par absolūtu paraugu tirdzniecības centru segmentā Baltijā. Tā pamatā ir fokusēšanās uz atšķirīgiem segmentiem un iedzīvotāju ieradumiem. Colliers uzdevums ir palīdzēt attīstīt koncepciju, vadīt iznomāšanas procesu un koordinēt mārketingu, kā arī palīdzēt īstenot dzīvē arhitektu un dizaineru idejas.

SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centra projektētājs un ģenerālbūvnieks ir UPB. Savukārt arhitektonisko risinājumu izstrādē piesaistīts Londonā bāzēts arhitektu birojs TP BENNETT.

UPB valdes loceklis Uģis Grīnbergs norāda, ka šis ir tā dēvētais “Design&Build” objekts, kas ietver kompleksu projektēšanu un būvniecību. UPB ir liela pieredze tieši zaļo un ilgtspējīgo projektu projektēšanā un būvniecībā, it īpaši Skandināvijā. Šobrīd 58% no visiem objektiem UPB portfelī atbilst kādai no zaļajām vai ilgtspējas sistēmām, tāpēc esam gandarīti par jaunā tirdzniecības centra zaļo konceptu.

Nozīmīgs partneris projektā ir Ragnar Atli Gudmundsson, uzņēmuma Thor Developments izpilddirektors, kuram ir vairāk nekā 35 gadu pieredze veiksmīgu tirdzniecības centru attīstīšanā Islandē un Baltijā, piemēram, lielākā Reikjavīkā tirdzniecības centra Kringlan, IKEA un NØRDIKĄ Viļņā izveidē.

Tirdzniecības centrs atradīsies uz Rīgas un Stopiņu novada robežas, blakus IKEA tirdzniecības centram. Plānots, ka jaunais centrs tiks nodots ekspluatācijā nākamā gada rudenī. Tā kopējā platība būs 57 000 kvadrātmetri.

SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centru attīsta SIA VPH Latvia kopā ar Estmak Capital. VPH attīsta un pārvalda pasaules mēroga komerciālos nekustamos īpašumus starptautiskiem un vietējiem nomniekiem Baltijas valstīs un Baltkrievijā. Uzņēmuma veiksmes pamatā ir pieeja “nomnieks pirmais”, kas nozīmē, ka tā virzītājspēks ir nomnieki. Starp VPH attīstītajiem projektiem var minēt “Nordika Shopping Valley” Viļņā ar atrašanās vietu blakus IKEA. Līdz šim Latvijā tas ir īstenojis tirdzniecības centra “Mežciems” izveidi 2014. gadā, kuru pārvaldīja līdz 2017. gadam.

Savukārt investīciju un attīstības uzņēmums Estmak Capital kopš 2008. gada nodarbojas ar inovatīvu, augsto tehnoloģiju un augstas kvalitātes dzīvojamo un komerciālo nekustamo īpašumu projektu attīstīšanu Baltijas valstīs. Uzņēmuma galvenais virziens ir “zaļās ēkas” veidošana - viena no pēdējo gadu pasaules tendencēm, kuras mērķis ir samazināt enerģijas un materiālo resursu patēriņu visā ēkas dzīves ciklā.

Inese Ozoliņa
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

novembris 2019
P O T C P S Sv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 151617
18192021222324
252627282930

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli