Jaunieši būtiski vairāk izvēlas ērti sasniedzamus veikalus


Jauniesi_butiski_vairak_izvelas_erti_sasniedzamus_veikalus_ public. foto
Veikala atrašanās vieta ir vissvarīgākais kritērijs, pēc kā iedzīvotāji izvēlas veikalu, kur veikt lielāko daļu savu ikdienas pirkumu, liecina "Maxima mazumtirdzniecības kompass" nozares apskats. Priekšroka tiek dota veikaliem, kas atrodas pēc iespējas tuvāk mājām un darbam (63,1%), kā arī pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes (43,6%).

Sevišķi svarīga veikala atrašanās vieta ir gados jauniem cilvēkiem – 86,5% respondentu vecumā no 18 līdz 25 gadiem norādījuši, ka viņiem svarīgi, lai veikals atrodas tuvu mājām/darbam. Tas ir par 23,4 procentpunktiem vairāk nekā vidēji citās vecuma grupās. Veikala atrašanās vietas nozīme iedzīvotāju vidū turpina palielināties.

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda: “Pēdējo divu gadu laikā par 7 procentpunktiem pieaudzis to respondentu skaits, kuri izvēlas veikalu, kas ir pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes. Pielāgojoties iedzīvotāju dinamiskajam dzīves ritmam un paradumiem, arī mazumtirgotāji rūpīgi izvērtē, kā efektīvāk paplašināt veikalu tīklu. Piemēram, „Maxima Latvija” pēdējo divu gadu laikā ir atvērusi sešus jaunus mazā formāta jeb „Maxima Express” veikalus.”

Tai pat laikā veikalu izvēli būtiski ietekmē tādi faktori kā zemākā cena (35,4%), akcijas (29,2%) un lielākās atlaides (29,6%), tomēr šo kritēriju nozīme pēdējo divu gadu laikā ir samazinājusies. Z. Kaktiņa skaidro, ka izmaiņām ir divi iemesli. Pirmkārt, palielinās pircēju pirktspēja, otrkārt, pircēji novērtē mazumtirdzniecības tīklu cenu samazināšanas iniciatīvas.

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Ar nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass” iespējams iepazīties šeit: https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass

Par SIA “Maxima Latvija”:

SIA “Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls ar 165 veikaliem Latvijā, no kuriem 129 ir “X” formāta veikali, 24 ir “XX” un septiņi ir “XXX” formāta veikali, kā arī pieci ir “Maxima Express” veikali. Šogad “Maxima” ir kļuvusi arī par elektromobilitātes līderi Ziemeļeiropā, ieviešot ar litija jona akumulatoriem darbināmus krāvējus un videi draudzīgu tehnoloģiju, kas vienkāršo darbinieku ikdienas darbu un padara to krietni ērtāku. Uzņēmuma veikalos strādā aptuveni 7500 profesionāļi, uzņēmumam ir divi loģistikas centri un interneta pārtikas preču veikals barbora.lv. “Maxima” veikalu sortimentā Latvijā ir līdz pat 60 000 produktu. “Maxima” turpina paplašināt vietējo produktu sortimentu un piegādā tos no lauksaimniekiem, zemniekiem, vidējiem un mazajiem uzņēmumiem, kā arī amatniekiem, kuri atrodas tuvu pircēju dzīvesvietām. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības tīkls un darba devējs Baltijas valstīs ar vairāk nekā 30 000 darbiniekiem piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā).

SIA “Maxima Latvija”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  kondicionieri