Kampaņā "Godīgs piens" mudina veikalos pašmāju piena produktus novietot atsevišķā plauktā


Publicitātes foto
Lai arī nākamajā valsts simtgadē Latvijas iedzīvotājiem būtu iespēja uzturā lietot mūsu valstī ražotus piena produktus, ir pēdējais brīdis domāt par atbalsta mehānismiem vietējā tirgus aizsardzībai un mudināt pircējus priekšroku dot Latvijas izcelsmes pienam, tā 25. janvārī kampaņas "Godīgs piens" atklāšanas pasākumā Zemkopības ministrijā sacīja Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP) Piena grupas vadītājs Guntis Gūtmanis.

Kampaņas atklāšanas pasākumā tika prezentēti arī Latvijas iedzīvotāju aptaujas dati par viņu gatavību iegādāties vietējos piena produktus un spēju tos atpazīt veikalu plauktos.

Kā liecina pētījuma rezultāti, lielai daļai iedzīvotāju ir svarīgi, kas tiek likts pusdienu galdā – 51% respondentu atzina, ka, iegādājoties piena produktus, viņiem ir nozīmīga to izcelsmes valsts. Galvenais iemesls, kāpēc vienādas cenas un līdzīgas kvalitātes gadījumā cilvēki dot priekšroku Latvijas izcelsmes produktiem, ir vēlme atbalstīt pašmāju ražotājus, lai tie kļūtu stiprāki. Šo par galveno motivāciju minēja 33% respondentu. 35% tic, ka tādējādi sekmē ekonomiku un mūsu valstī paliek vairāk naudas. 16% apgalvoja, ka viņiem labāk garšo Latvijas uzņēmumu ražojumi, bet 13% aptaujāto ir pārliecināti, ka vietējās izcelsmes produkti ir veselīgāki.

Tajā pašā laikā tikai 52% respondentu atzina, ka spēj atpazīt Latvijas piena produktus no importētajiem. Pētījums arī atklāj, ka nereti par vietējiem tiek uzskatīta importētā prece, kurai ir latvisks nosaukums, piemēram, “Annele” un “Mājas saldējums”.

Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards uzsver: “Pētījuma rezultāti uzskatāmi parāda, ka Latvijas iedzīvotāju paradumus ir iespējams mainīt tā, lai tas sliektos par labu mūsu pašmāju ražotāju produktiem. Ir būtiski veicināt iedzīvotāju jeb patērētāju informētību par Latvijā ražotas produkcijas pieejamību. Ieguvēji no jaunas produktu “pasniegšanas” formas veikalos būtu gan iedzīvotāji, kas turpmāk varēs uzskatāmi redzēt produkta ražotājvalsti, gan arī vietējie uzņēmēji, kuru produkcijas konkurētspēju tādējādi iespējams palielināt.”

“Viens no veidiem, kā mēs varam veicināt vietējā piena patēriņu, ir izglītot cilvēkus par to. Mūsu ierosinājums, ko nosūtījām arī Saeimas deputātiem, ir izveidot veikalos nodalītus plauktus vietējiem un importētajiem piena produktiem. Tas palīdzēs pircējiem daudz sekmīgāk orientēties piedāvājumā,” skaidro G. Gūtmanis.

Ideju par efektīvāku vietējā piena atpazīšanu atbalsta arī lielākā daļa respondentu. 61% vēlas redzēt speciālu marķējumu, lai pircēji uzreiz varētu atšķirt vietējo ražotāju produktus no importa. Savukārt 31% bija pārliecināts, ka lielveikaliem vajadzētu uzlikt par pienākumu vietējās preces nodalīt no ievestajām, bet 23% mudināja rīkot plašu sabiedrības informēšanas kampaņu par to, kuri ir Latvijas produkti un kuri ne.

Organizatori aicina sociālo tīklu lietotājus atbalstīt kampaņu sociālajā tīklā “Facebook”, lietojot tēmturi #GodīgsPiens.

Kampaņā “Godīgs piens”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

marts 2019
P O T C P S Sv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 222324
25262728293031
       

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli