Ārpakalpojumu sniegtās iespējas fokusētākā un gudrā biznesa vadībā

Ārpakalpojumi ir tie risinājumi, kas tehnoloģiju laikmetā piedzīvo galvu reibinošu attīstību un transformāciju. Šo risinājumu izmantošana noteiktā laikā un vietā uzņēmumam, nenoliedzami, dod virkni priekšrocību, kas saistās gan ar resursu ietaupījumu, gan iespēju krietni pamatīgāk koncentrēties uz uzņēmuma pamatdarbību. Kādas ir jaunākās tendences ārpakalpojumu jomā, kādas iespējas tie sniedz šodien un kā darba ikdienu tie izmainīs jau rīt, tika noskaidrots BiSMART rīkotajā konferencē "Ārpakalpojumi".

26. februārī viesnīcā Islande Hotel Riga norisinājās biznesa tehnoloģiju platformas BiSMART organizētā konference “Ārpakalpojumi”, šoreiz uzsverot konkrēti ārpakalpojumu sniegto vērtību uzņēmumā un liekot sarosīties visiem tiem, kam svarīga sava uzņēmuma veiksmīga un pārdomāta digitālā attīstība. Pasākumā tika atklātas ārpakalpojumu kā risinājumu priekšrocības, tipiskākās situācijas, kad to izmantošana būs īsti vietā un kad tos labāk neizmantot, kā arī ārpakalpojumu nozīme dažādos uzņēmuma segmentos.

Ārpakalpojumi pareizā un gudra balansā biznesam iedot uzrāvienu un enerģiju – norādīja SEB bankas iepirkumu pārvaldes vadītājs Māris Modriņš. Savā prezentācijā viņš atklāja ārpakalpojumu lomu bankas iepirkumu procesos, organizācijās un uzņēmumos. Runājot par ārpakalpojumu sniegtajām priekšrocībām, SEB bankas iepirkumu pārvaldes vadītājs uzsvēra iespēju, piemēram, vairāk fokusēties uz biznesu, peļņu, pārdošanas aktivitātēm, izmaksu samazinājumu, caurskatāmību un izsekojamību. Tika pastāstīts arī par SEB pieredzi šo rīku izmantošanā, minot trīs galvenos bankā izmantotos ārpakalpojumu veidus - IT pakalpojumus, ēku apsaimniekošanas risinājumus, kā arī konsultāciju un intelektuālos pakalpojumus, piemēram, printeru uzturēšana kā ārpakalpojums.

Corporate Solutions biznesa procesu departamenta vadītājs Lauris Bračka pastāstīja par to, kādu pievienoto vērtību sevī nes ārpakalpojumi, kā arī dalījās ar uzņēmuma Corporate Solutions pieredzes stāstu un izaicinājumiem, izmantojot ārpakalpojumus. Viņš uzsvēra, ka ārpakalpojumu lielākā vērtība ir izmaksu samazinājums, taču tie sniedz virkni vēl citu iespēju, par kurām ikdienā, iespējams, nemaz nesanāk padomāt, piemēram, resursu un tirgus pieejamība, uzlabota sasniedzamība un citi. Iepazīstinot ar Corporate Solutions veiksmīgo pieredzi pārdošanas ārpakalpojumu piegādē un uzstādīšanā, L. Bračka atklāja, ka būtiska ir uzticības veidošana ar klientu. Ārpakalpojuma izmantošana ir uzdrīkstēšanās, un par to jādomā kā par biznesa attīstības iespēju – uzsvēra Lauris Bračka.

Ar pieredzes stāstu par efektīvu pakalpojumu sniegšanu un to, ar kādiem rīkiem tas panākams, pastāstīja SAP partneris, kā arī Altus Intelligence dibinātājs Ivars Kalniņš. Viņš izstāstīja pieredzes stāstu, kā ārpakalpojumu sniegt efektīvi un gudri, izmantojot SAP Business ByDesign risinājumu, atklājot, ka tas ir atbalsta rīks professional service biznesa modelim. SAP Business ByDesign – sistēma mākonī, kas kalpo kā vieds palīgs, piemēram, projektu plānošanā, laika un naudas pārskatu veidošanā un citos aspektos. Savukārt, ar šī risinājuma mobilās aplikācijas palīdzību iespējams veikt laika uzskaiti un reģistrāciju.

Atbildes uz jautājumiem par to, kad un kāpēc iegādāties mārketingu kā ārpakalpojumu, sniedza Mailigen dibinātājs un izpilddirektors Jānis Rozenblats. Atklājot, kad būtu vērts iegādāties mārketingu kā ārpakalpojumu, viņš norādīja, ka vispirms nepieciešams apdomāt, ko vēlas sasniegt, kādi ir uzņēmuma mērķi un gatavība ārpakalpojuma ieviešanā ieguldīt savu laiku. Mailigen dibinātājs arī sniedza astoņus iemeslus, kāpēc izmantot mārketingu kā ārpakalpojumu, ietverot, piemēram, izmaksu un risku samazinājumu, jaunāko tehnoloģiju pieejamību (CRM, mārketinga automatizācijas sistēmas un citas), fokusu uz savu biznesu, pastāvīgāku mārketinga procesu un citas priekšrocības. Runājot par e-pasta mārketingu kā ārpakalpojumu, J. Rozenblats norādīja - tas ir kā maize un ūdens jebkuram biznesam -, un šo risinājumu būtu vēlams izmantot, ja datubāzē ir vismaz 1000 klientu e-pastu.

Par servisa pakalpojumiem kā veiksmīga biznesa pamatu pastāstīja FIMA komercdirektors Aleksandrs Grebežs. Savu stāstu viņš iesāka ar mākoņpakalpojumu attīstības ieskicēšanu, kādi resursi tam vajadzīgi un kādu labumu uzņēmumam dod mākoņservisa izmantošana. A. Grebežs norādīja, ka svarīgi ir arī apzināties ar datu centru infrastruktūru saistītās problēmas, kā, piemēram, dīkstāve. Datu centru nozarē ar katru gadu strauji palielinās ar dīkstāvi saistītie finanšu resursu zaudējumi. Piemēram, šogad tie varētu sasniegt jau vairāk nekā 10 000 eiro par vienas minūtes dīkstāvi. Noderīgs risinājums šai problēmai ir preventīvās apkalpošanas serviss kā ārpakalpojums, ko piedāvā arī FIMA. Tas ne vien samazinās iekārtu dīkstāvi, bet arī iekārtu izmaksas, palielinās drošību un finanšu resursus.

Šodien komunikācijai ir spēcīga vadības funkcija – uzsvēra A.W. Olsen & Partners partnere Olga Kazaka, kas konferences skatītājus iepazīstināja ar komunikāciju kā ārpakalpojumu un to, kā komunikācijas aģentūra var palīdzēt risināt ar komunikāciju saistītās problēmas klientu piesaistē. Viņa norādīja, ka klienti bieži vien vēršas ar jautājumu - Kā atrisināt mūsdienu komunikācijas formulu? (auditorija apmaina savu uzmanību pret emocijām un pieredzi, ko uzņēmums var sniegt). Runājot par iespējamajiem risinājumiem šai komunikācijas problēmai, tika uzsvērts, ka tā dažkārt rodama pašā piedāvātajā produktā vai pakalpojumā, nevis komunikācijā. O. Kazaka arī norādīja, ka svarīgi ir apzināties komunikācijas mērķus un to, kāda veida komunikācija uzņēmumam nepieciešama.

PricewaterhouseCoopers nodokļu un grāmatvedības nodaļas vadītāja Ilze Palmbaha pastāstīja par digitālās transformācijas tendencēm grāmatvedībā. Runājot par to, kas šo procesu ietekmē un kādi risinājumi tiek piedāvāti grāmatveža dzīves atvieglošanai, viņa minēja piemēru par mobilajām ierīcēm. Ātrākam un ērtākam darbam ar skaitļiem viena no tendencēm ir izmantot aplikācijas finanšu, grāmatvedības uzskaitei. Piemēram, balss komanda ierīcei ar mērķi apzināt finanšu tēriņu robežas vai arī platforma, kas ļauj tiešsaistē sazināties ar virtuālo asistentu – grāmatvedi. Runājot par ieguvumiem, I. Palmbaha uzsvēra, ka, izmantojot tehnoloģijas grāmatvedībā, var sasniegt pat 80% izmaksu samazinājumu, kā arī ievērojami ietaupīt laiku.

 

BiSMART
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

septembris 2019
P O T C P S Sv
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 1819202122
23242526272829
30      

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli