67% darbinieku ir sabojājuši darba devēju izsniegtas mobilās ierīces, tās nometot


public. foto
67% darbinieku, kuri sabojājuši darba devēju nodrošinātas mobilās ierīces, piemēram, viedtālruni vai planšetdatoru, visbiežāk to izdarījuši, nometot tās uz zemes vai grīdas, liecina mobilo sakaru operatora BITE un pētījumu aģentūras "Norstat Latvija" aptaujas dati*. Turpretim 17% to ir izdarījuši, aplejot mobilās ierīces ar šķidrumu.

Nav noslēpums, ka mūsdienās darba devēju nodrošinātas mobilās ierīces ir ikdienišķs darba elements vairumam Latvijas iedzīvotāju. Turklāt, ņemot vērā, ka tās ikdienā tiek izmantotas ļoti bieži, mobilās ierīces tiek pakļautas dažādiem riskiem. Piemēram, darbinieks var netīšām saplēst ierīces ekrānu, nometot to, apliet to ar šķidrumu, pazaudēt, saspiest vai “inficēt” ar kādu kaitniecisku programmatūru u.tml.

Aptaujā noskaidrots, ka darbinieki darba devēju nodrošinātas mobilās ierīces visbiežāk jeb 67% gadījumu ir sabojājuši, tās netīšām nometot zemē vai uz grīdas. Otrs visbiežāk minētais ierīču sabojāšanas veids ir apliešana ar šķidrumu, ko norāda 17% aptaujāto. Interesanti, ka 8% gadījumu darbiniekiem nodrošinātās ierīces ir sabojājusi trešā persona, piemēram, kolēģis, netīšām aplejot ar kafiju.

Būtiski, ka 11% gados jaunāko respondentu vecumā no 18-29 gadiem, ir sabojājuši ierīci, netīšām “inficējot” to ar kādu kaitniecisku programmatūru jeb “vīrusu”.

“Cilvēki ļoti bieži mēdz netīšām sabojāt dažādas mobilās ierīces – gan savas personīgās, gan tās, kuras darba veikšanai nodrošina darba devējs. Tiesa, piemēram, saplīstot viedtālruņa vai planšetdatora ekrānam, remonts ir dārgs. Mūsu pieredze liecina, ka vidējās izmaksas viedtālruņa vai planšetdatora ekrāna nomaiņai ir aptuveni 165 eiro. Ikdienā redzam, ka arvien vairāk biznesa klientu kļūst piesardzīgāki, saprotot un aptverot riskus, kādiem uzņēmuma mobilās ierīces tiek netīši pakļautas gan aktīvas un biežas to izmantošanas, gan pieaugošo kiberdrošības risku dēļ. Piemēram, pērn 75% BITES biznesa klientu, iegādājoties viedierīci, izmantoja iespēju apdrošināt mobilo ierīču ekrānus, tādā veidā nodrošinoties pret neparedzētām izmaksām. Savukārt 35% biznesa klientu izmanto BITES Antivīrusa pakalpojumu, kas nodrošina ierīces aizsardzību pret kiberriskiem tostarp dažādiem “vīrusiem”,” tā BITES mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

Viņa piebilst, ka kiberdrošības riski nākotnē, visticamāk, apdraudēs arvien vairāk mobilo ierīču. Piemēram, pērn BITES Antivīruss ik mēnesi identificējis vairāk kā 16 miljonus paziņojumu par drošības riskiem mobilajās ierīcēs, kas ir par trīs reizēm vairāk, salīdzinot ar 2018. gadā fiksēto statistiku.

 

*Interneta aptauju veica BITE sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptauja norisinājās 2020. gada janvārī, tajā piedalījās 1010 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Par BITI:

BITE ir visstraujāk augošais mobilo sakaru operators Latvijā, kas jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vajadzībām atbilstošus mobilo sakaru pakalpojumus. Tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10% apgrozījuma. Pateicoties pārdomātai tīkla attīstības stratēģijai, operators nodrošina sabalansētu tīkla kvalitāti, kas ļauj nodrošināt klientiem Ultra HD kvalitātes balss pakalpojumus, īpaši zemus latentātes jeb signāla aiztures rādījumus, stabilu un ātru internetu u.tml. Šobrīd jaudīgais BITES 4G internets ir pieejams jau 99.99% valsts iedzīvotāju.

 

BITE
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

aprīlis 2020
P O T C P S Sv
1 2345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbumi